tisdag 30 mars 2010

TACKSAM!

Det är viktigt att komma ihåg att känna tacksamhet! Ofta när jag har stunder då glädjen är svår att hitta, brukar jag försöka komma ihåg saker jag är tacksam över. Då brukar det genast kännas mycket bättre och en lättnad och glädje sprider sig i mig!

Just här och nu är jag väldigt tacksam över att jag faktiskt så gott som aldrig längre reflekterar över maten, vad jag äter och inte! Jag lyssnar på kroppen, äter när jag är hungrig och framförallt vad jag vill! Jag tycker om min kropp trots att den inte är i toppform. Jag är avslappnad och njuter av livet!

Det känns som att all hets är ett minne blott! Jag bestämde mig, hittade orken, lusten, glädjen och framförallt MODET att våga kliva ur det. Att VÅGA bestämma mig. Att VÅGA leva. Att VÅGA släppa kontrollen.

Det är fantastiskt! Det är befriande! Det är så oerhört skönt!

Bye bye matnojor, kroppsfixering, bantning och hetsträning!

Välkommen livet! :-)

Inga kommentarer: