måndag 12 april 2010

Changes...

Det blir en del förändringar i min tillvaro detta år, eller kanske snarare i början på kommande? Jag har iaf bestämt mig för att nattjobb inte är hållbart så mycket längre för min del. Jag blir oerhört tärd och sliten. Det gick bra i början, men nu äter det upp min energi och ork.

Jag har berättat om detta på jobbet vilket känns skönt. Vill inte känna någon panik eller stressa dock, så jag tar det lite coolt. Ska snart till Turkiet en vecka, då får jag lite lugn och ro, tid att andas. Sen har jag ju semester i år också, så det blir lite ledigt i sommar. Planen är att jag förhoppningsvis är såpass återställd efter det så att jag pallar hösten och kan läsa någon/några fristående kurser parallellt med jobbet då för att sen söka mig vidare in på något intressant spår.

Det lutar åt flytt efter jul och jag ser det lite som min chans till en nystart i livet. Börja på ett nytt oskrivet blad och kliva in på ett annat spår! Jag vet att jag kommer att tycka att det är superjobbigt att mista närheten till många älskade. Men jag vet ju att de alla finns kvar här =) Å jag tror att det kan vara jäkligt nyttigt för mig. Jag är ju inte heller direkt osocial så jag borde inte ha så himla svårt att lära känna nya individer. Prova vill och måste jag! Östersund står ju alltid kvar!

Å vem vet, det kanske blir något helt fantastiskt? :-) Samtidigt som det kommer bli tungt, så kommer det också att bli spännande och roligt!

"Minds are like parachutes - they only function when open"

1 kommentar:

Only me sa...

Spännande med nya planer för framtiden :) Som du skriver, Östersund finns kvar och det kan vara så givande att flytta iväg en sväng.

Vad är det för kurser du skulle vilja läsa?

Kram