onsdag 21 april 2010

Något jag läste,. Något jag sa.. (tankar om sex)



Något jag nyss läste i en bok påminde mig om en diskussion jag hade med ett par damer som jobbar nätter inom vården, då de var in på mitt jobb under natten. Fråga mig inte hur vi kom in på ämnet för det minns jag inte. Jag är ju rätt så frispråkig och öppen av mig och även dessa två damer, så vi kan prata om lite allt möjligt mellan himmel och jord.

Samtalet denna gång handlade om sex. Damerna menade att de hellre ville ha frukost på sängen av sina gubbar än morgonsex. Jag kände tvärtom i den frågan, sa att bara ni börjar ta på varandra, så kommer ju lusten att komma av sig själv och när man väl är där är det ju fantastiskt, härligt och underbart! Det finns inget mer underbart än att ha sin älskade så nära och intimt! Mår sällan så bra som då. Endorfinerna flödar i kroppen, jag känner lyckorus, känner mig vacker, lugn och fridfull! Det är fantastiskt!

Iaf så sa den ena av damerna att jo man kanske skulle ge det en chans, göra en morgon annorlunda och se vart det bär hän!

Det jag läste i min bok nyss var: "Att ligga i sängen och resa sig upp, eller att vara ute och gå och ta ett steg till - vilket är jobbigast? När du väl är igång går det lättare och ibland av sig självt. Det är precis som sex, något som allt färre har tid och ork med i dag. Ibland har man ingen lust för man är trött, stressad, irriterad eller något annat. Men kommer man väl igång så kommer lusten också, det går av sig självt och ger starkt välbehag."

Kapitlet handlade om flow.

Jag kan förstå, att det kan gå upp och ner, precis som med allt i livet! Jag förstår att man inte kan vara nykär i all evighet.

Jag förstår också att det är så otroligt viktigt att aldrig glömma bort att ta i varandra, oavsett hur kort eller länge tiden har gått! Bara något som en kram skapar otrolig närhet och beröring är något vi alla behöver och mår bra av!

Jag hoppas att jag själv kommer att komma ihåg detta i tider av tidsbrist, av stress, tider då det är mycket som snurrar. Det är viktigt, det är fantastiskt och det är alldeles underbart! Bland det vackraste som finns! :-)

Inga kommentarer: