onsdag 7 april 2010

Kloka ord...!

Pratade nyss med en av mina bästa vänner i telefon. Orden hon sa till mig var: "Passa dig så att du inte blir utbränd! Det där är tydliga varningssignaler."

Jag ska fundera, tänka efter, känna in och låta det ta sin tid dock. Beslut som tas i panik blir sällan bra. Men jag fick mig en tankeställare av hennes ord.. allt skenar på i en rasande fart nu och jag hänger inte riktigt med.. känner att jag håller på att tappa greppet lite om mig själv och min situation..!

Jag ska ta det lugnt, se hur allt känns, när det värsta är över. När denna vecka är slut, när fredagen är över. När jag fått ha semster och lugn och ro. När jag fått komma iväg från allt, vila mina tankar lite. Då kanske jag fått lite lugn och ro, lite ordning på hjärnkontoret!

Allt vill helst gå bra! När allt samlats länge och blivit till en propp, känns det tungt. Men till slut, till slut lossnar det och det är då man får in flytet igen! :-)

Inga kommentarer: