onsdag 21 april 2010

Jag kan fastna - men jag kan komma loss!

Ibland har jag en tendens att fastna, inte få särskilt mycket gjort av min dag. Det är en sak att ha dagar ibland då man inte gör någonting, kroppen och själen behöver såna ibland, lugn & ro-dagar!

Men en dag som idag är en dag då jag skall jobba inatt. Då har jag lätt att kasta bort hela min dag och bara gå och ha ångest hela dagen över att jag ska jobba inatt. Tog mig i kragen och forslade iväg mig själv på promenad. Har lite ont i ena knät sen jag sprang i förrgår och det sitter kvar än, så jag klädde mig för att springa och tänkte att jag springer om det känns bra, men det kändes inte helt okej, så det blev promenad =)

I början av promenaden hade jag min trumpna "jag-vill-försvinna-från-världen-snälla-se-mig-inte-min". Ju mer jag gick desto bättre kändes lilla kroppkakan och desto mer tinade själen upp och nya friska glada tankar började susa i skallen!

När jag hade gått en bit ringde dessutom telefonen och det visade sig vara en vän som jag älskar och inte har träffat på flera år, sen hon flyttade till Göteborg. Efter samtalet med henne, vilket fick avslutas då hennes lilla son skrek högre och högre och krävde uppmärksamhet, kände jag mig så uppfylld av härlig energi! Sådär pigg och glad i hela kroppen!

Det är härligt med såna vänner, där det inte spelar någon som helst roll hur längesen det var man sågs eller pratades vid, man har alltid densamma kontakten som man alltid haft! :-)

Så bra kunde en fisig dag bli och nu gör det inte ens nånting att det snöar ute!

Önskar er alla en fin fin dag! Kärlek!

Inga kommentarer: