lördag 13 november 2010

Laddad!


Jag är laddad till tusen!! Har räknat och fnulat på hela kvällen, hade faktiskt riktigt bra koll, har nog en viss känsla för det där!

Jag snackar deff. Är sjukt sugen på det nu och har tankar på att köra igång snart, ta det lugnt, tänka långsiktigt, utvärdera, känna efter osv! Denna gång är annorlunda än alla tidigare omgångar! Jag ser det som en utmaning, något att sätta tänderna i! Se vad som händer! Få liite muskeldefinition! Inte nån slags hysteriskt ner-i-vikt-jakt som det var på den tiden det lilla ordet balans inte hade någon plats i mitt liv.

Har också fått kontakt med en kille som haft samma axelproblem som jag. Han struntade HELT i pressövningar under ett halvårs tid. Mycket rodd, övningar för rotatorcuffen, lätt lätt baksida axlar för att stärka upp de där välbehövliga musklerna.

Ett halvår senare är hans problematik så gott som borta! Underbart att höra!

Jag vet inte hur detta inverkar på utbildningen jag skall gå, jag får höra med ansvariga och kanske kan jag köra något mellanting och köra mina pressövningar väldigt lätt? det SKA lösa sig, det SKA gå, så är det bara! Finns inga andra alternativ!

Och om ett halvår cirkus, kommer jag ju att vara färdig med utbildningen och då tajmar det in bra att kroppen är läkt då!

FRISKA och POSITIVA tankar nu!!!! Heja heja heja!!!!

(funderar förresten på att ta bilder med jämna mellanrum för att se vad som händer med kroppen. Det är lätt att bli "hemmablind" vet jag och det kan vara roligt att se skilladerna vartefter samt ha kvar till kommande avskalnings eller uppbyggnadsperioder, grymt bra för utvärderingens skull är det ju också! Behöver få tag i nån som kan hjälpa mig fota bara.. ställer mig ICKE i minimal klädsel inför vem som helst! ;-) )

1 kommentar:

Christian sa...

Haha, jag slutar gilla löpning i samband med sommaren och du börjar gilla det! ;)

Ja, men precis..Orkar lixom inte "leta" efter någon just nu..Det kommer väl! =)

Vad skoj annars med en deff! =)
Jag tänkte ju göra tvärt om och gå o bli tjock nu i vinter i hopp om att bygga lite. Även riktigt kul nyheter om axeln där! Hoppas det löser sig alltså! =)

Jobbar du helger eller är det något jag fått för mig? =)

Ska snart försöka göra något vettigt med denna söndag - promenad/gym förhoppningsvis! ;)

Kram kram!