fredag 12 november 2010

PMS!


Älskar INTE denna vecka i månaden!!!

Humöret är det inget fel på för stunden faktiskt. Även om jag kan bli arg som ett bi (eller snarare ett rytande lejon) såväl som jag ibland blir ledsen och gråtfärdig för minsta lilla när dessa hormoner stökar till det i kroppen.

Men just nu är humöret lugnt och stabilt.

Däremot all denna förbaskade vätska som kroppen har en förmåga att dra på sig veckan innan mens..

Känslan är väl närmast... flodhäst? Vätskefylld ballong? Förnuftet fattar ju att jag är en helt normalviktig människa trots några kg extra vätska. Men KÄNSLAN i kroppen är INTE rolig! Känner mig verkligen enorm! Det är känslan i kroppen som gör det, det vet jag ju som sagt. Men den vetskapen tar inte bort obehaget.

Så svullen så det känns tungt att andas, brallorna stramar.

Skönare när eländet dragit igång anser jag, för då, iaf i mitt fall, släpper den där vätskeansamlingen och kroppen känns som den ska igen! Tur det inte alltid känns såhär!

3 kommentarer:

Jennie sa...

Usch jag blir lika svullen jag.. fy fan vad man kan känna sig fet då! Helt otroligt vad äcklig och pluffsig jag känner mig. Nyss haft den där veckan.. nu är den tack och lov över för den här gången. Har som tur är inga andra problem som humörsvägningar eller smärta... fast jag har ju humörsvängningar som vanligt beteende så ;)
Kram på dig!

Christian sa...

Usch då..Låter inte som en picnic! ;)
Om det är någon tröst så är jag också en stor levande vattensamling just nu (dock inte pga mens hoppas jag haha) utan pga allt skit jag åt igår..

Hoppas du annars förutom vatten och PMS kbörjar känna dig mindre som en Zombie! =)

Kan förstå hur det blir ännu svårare att hitta någon lik sig själv med detta intresse för träning om man dessutom bor i en mindre stad! Jag bor ju i Stockholm, men känns ändå nästan hopplöst då det är som du säger - Alla går ut och typ super så fort det blir helg!

Jag är dock också en sån som inte dör av att spendera en kväll/helg helt solo med bra film eller liknande..Så man går ju inte under direkt haha.

Ha en fortsatt trevlig lördag!
Kram kram

Susanne Löfgren sa...

Jennie - haha humörsvängningar är väl trevligt? ;) KRAM!!

Christian - svar i din blogg as usual :-) KRAM!!