onsdag 17 november 2010

Schyssta rasben!


Schyssta rasben!! Som några killar gastade efter mig i somras... hmm, om det var någon slags utseendemässig komplimang vet jag väl inte om jag håller med dem direkt, men mina ben ÄR schyssta rasben på det viset att de är starka och friska och tillåter mig att gå, springa, dansa och en massa annat skoj! TACK bästa bästa benen! :D

Idag KÄNNS det verkligen att jag är ägare till ett par ben, en rumpa och även två schyssta underarmar!

Körde ben på gymmet i förrgår och det KÄNNS idag vill jag lova! Inspirerad av senaste numret av BODY , övade jag på tekniken i knäböj.

Å så var det ju den där otäcka hatade och älskade övningen: utfallsgång! en hantel i varje hand och bestämda djupa kliv! Misstänker att det är runtkånkandet av hantlar som givit mig den härliga träningsvärken i underarmarna.. Brukar ha lite lätt att ge upp, så jag bestämde mig för att köra minst två vändor extra fram och tillbaka (körde i gruppträningssalen då den var ledig) när jag kände mig så trött att jag ville lägga av. Bygga; inte bara rumpa, utan även PANNBEN!

Gäller ju att ösa på som fan i de övningar där jag KAN panga på! Pga min krångel-axel har jag inte den möjligheten i alla övningar. men den SKA bli BRA! Det är på god väg! =)

Nästa vecka har jag bokat in besök hos en sjukgymnast här i stan som jag har hört ska vara grymt bra! Det blir spännande att se vad han har att säga! :-)

Inga kommentarer: