onsdag 17 november 2010

Livet på macken!


Under min senaste jobbhelg kommer en kille som jag är ytligt bekant med in. Han tittar mot hyllan bakom kassan där vi har apoteksvaror, kådisar å sånt. Eftersom jag är halvt döv, tycker jag att han säger: Du har slut på kondomer. Nej, vi har inte slut på kondomer! säger jag. (Alla ni som känner mig vet att ljudvolymen på min röst inte är att leka med. Man hör mig på typ en kilometers avstånd...). Killen skruvar lite på sig och säger: JAG har slut på kondomer.

Ahaa.. Nu gick det upp ett liljeholmens. Vänder mig mot hyllan och frågar vilken sort han ska ha? (Det finns bara två. Vanliga reguljära profil i blå förpackning, samt Grande för de lite mer välutrustade, i grå förpackning).

Hör återigen fel och tycker att han säger "de blå" och hämtar ett paket profil. När jag vänder mig mot kassan igen säger han: Nej, de grå.. (vid det här laget har det växt fram en nätt liten kö av människor bakom honom).

Aha.. vid denna delikata information börjar mina kinder blossa som två stoppljus. Vänder mig igen och ska byta sort, men fipplar till så alla Grande-förpackningarna flyger först upp i luften och landar sen i en fin liten hög på golvet bakom kassan. Böjer mig ner och plockar upp ett av dem och passar samtidigt på att höja min ansiktsfärg ännu några nyanser rödare.

Snavar när jag kliver upp och tappar kådispaketet som flyger i en fin båge och landar på golvet på andra sidan kassan. Där han och resten av kunderna står....

Så, kom gärna och handla av mig när nöden kräver det! Det kanske inte sker vidare diskret, men alternativet tomtar i trumpeten måste nog ändå anses värre... eller?

7 kommentarer:

Jennie sa...

Hahahaahhah undrar om han kommer att förära Statoil Krondikes nåt mer, ever! :D

Susanne Löfgren sa...

Hahahahaha, det undrar fan jag oxå! ;D

Jenny sa...

AAHAHAHAHAHAHAHAAA!!! Jag har ju gjort nått liknande, för ngt år sedan när Emmie jobbade, och vi hade kondomerna vid andra kassan och det var yran-kaos med en varuvagn mitt i vägen, kom en kille och viskade KONDOMER till mej, först hör jag inte, sedan skriker jag ogenomtänkt till emmie; EMMIEEE KASTA HIT ETT PAKET KONDOMER TACK!! "VILKA?!" får jag till svar, så måste jag fråga den supergenerade killen om han vill ha "med eller utan knottror, extra stor eller med vibrator?!" han höll på att dö, stackarn.

perallan sa...

Hahaha...du Sussie, det vette fan om det inte är bättre att chansa på att julen är över, köra skintouch å hoppas på att tomtarna drar iväg å blåser i nån annans trumpet istället! Alternativet måste nog bli att göra sina inköp på en annan mack...:-D

Victoria sa...

Hahahaha, jag läste inlägget efter jag kommenterat första gången. Fan du är lätt bäst Sussi!! hahahah

Susanne Löfgren sa...

Jenny - hahahahah det var ju fan tusen gånger värre!!! :D Inte lätt å va statoilkund inte ;) Hehe!

Per - haha nöden har ju ingen lag vettu! ;)

Vickis - haha ;)

Kondomer online sa...

Hahaha, sen dett har han börjat köpa kondomer på nätet eller har du fått fler besök? :P