fredag 5 november 2010

Sex!


Ni som känner att ni är av pryd natur kan alltså sluta läsa - NU!

Det här med sex är väl något som vi alla tänker på och utövar får jag ju anta! Oavsett om det är på egen hand eller tillsammans med någon.

Har på sistone funderat lite på det där med sex utan känslor. Visst, det har jag själv varit med om i livet. Säger väl varken bu eller bä om det.

Jag skulle ALDRIG kunna göra något sånt igen känner jag dock. För mig har det blivit så oerhört viktigt att allt är integrerat och i balans! Kroppen, själen, hjärtat! Allt hör ihop, det är inte bra att skilja dessa åt känner jag.

Finns inga känslor med i bilden, ingen kärlek, då är det ju bara två köttstycken som smälter samman och möts. Inget annat!

Jag säger inget om vad eller hur ni andra gör, det är inte mina business. Men JAG personligen skulle inte fixa något sånt numera. Jag tror att det hänger samman med att jag hittat mig själv, att jag funnit balans. Jag vägrar att slita isär det som faktiskt hänger ihop, det som är jag!

När allt hänger ihop, när allt är med, då är det som allra bäst! Oavsett om det gäller sex eller andra delar i livet.

Hur tänker ni?

5 kommentarer:

Erika sa...

Jag är dessvärre lite likadan, jag kan inte heller ha sex utan någon form av känsla... Även om det finns en absolut upphetsning så är det ju ett intresse i grunden.

Ibland önskar jag dock att det kunde få vara bara sex, passionerat och gränslöst där och då, och slippa tänka sen.

För ibland visar det sig ju att killen inte ville åt mer. Och innan han fick det fanns kärlek, efter fanns tystnad. Då hade det varit skönt att slippa grubbla.

Men visst är det konstigt att det är så få tjejer som pratar om och står för att dom tycker om sex? Att det är så sssch hela tiden?

Puss på dig!

Susanne Löfgren sa...

Men det är väl inget dessvärre? Jag tycker det är fint! Fint som snus! =)

Faktum är att tills jag träffar nån som älskar ALLT med mig, hjärtat, kroppen, själen, allt som är JAG, då klarar jag mig hellre utan! Utan sex med någon annan iaf, finns ju inget som säger att man inte kan fixa det på egen hand! ;)

Å nä, jag fattar inte heller den där prydhetsgrejen? Blev mäkta glad över din kommentar, att nån VÅGADE! Heja heja! Vi är ju människor med lustar och behov precis som killarna å det är det ju definitivt inget fel med eller nåt som ska hyssjas ned - tvärtom! =)

Puss! :D

Erika sa...

Ja, dessvärre är fel ord ;)
Det är en bra grej, jag är glad att jag är en sån som känner med hela kroppen och själen även om det ibland går snabbt. Men eftersom jag känner allt bra så fort och intensivt, så innebär det att jag dessutom känner allt dåligt likadant.. DOM gångerna hade jag önskat att jag bara samvetslöst och konsekvenslöst kunde ligga... Be a MAN about it!

Vägra hyssja! Om man inte pratar om det och utforskar det, hur ska man då kunna veta vad man vill ha och hur bra det kan vara? Nej, meeeeer sexsnack!

Lilla Björn sa...

Fäller en liten glädjetår över att det finns en strimma hopp över den svenska mänskligheten, där någon vågar skriva öppet om sex!

I dom yngre tonåren knullade jag hejvillt och sket fullständigt i känslor. Men nu är jag äldre (fortfarande väldigt ung) och kan inte ens tänka mig att släpa hem någon från krogen.

Lissan sa...

Jag måste säga att nu på mina senare år håller jag me dig oxå Snusan. Samma med mig att jag hittat min balans. =) Sen kan man ju inte sticka under stolen med att man va annorlunda i tonåren.