måndag 1 november 2010

Ful nattjobbare!


Läste en artikel om nattarbetare i en tidning nyss. En kvinna som arbetar nätter inom sjukvården nämnde:

"Jag och mina kollegor brukar skämta om att den högre lönen som nattarbete ger är till för att köpa dyra ansiktscremer eftersom man blir så ful av att arbeta nätter."

Det är sant. Hon har helt rätt! Nattjobb gör en bedrövligt ful! Trött som en idiot och ögonpåsar som hänger ner till knäna. Torr hy, svullen kropp.. Under de lediga dygnen hinner jag på något mirakulöst sätt bli lite mer människa igen och se hyfsat normal ut!

Sen är jag tillbaka där som en riktig skrutt-människa! Tänk den dagen jag aldrig mer ska jobba under nattetid! När min kropp får vila och läkas under dygnets mörka timmar - så som det är menat! Maaaaaan vilken pigg, ung, snygg människa jag kommer att bli! ;-)

2 kommentarer:

Peter sa...

Är de därför jag ser ut som en mupp och fortfarande är singel alltså:)
tur man har nått att skylla på nu=)

Susanne Löfgren sa...

Hahaha måste va därför jag oxå är en muppliknande singel då! ;) Visst är det bra att ha nåt att skylla på! :D