tisdag 2 november 2010

Jag jag jag




Blev lite inspirerad av Linnéa som gjort en liten beskrivning av sig själv i bloggen! =) Att skriva någon sorts utförlig uppspaltad, proffsig sådan, skippar jag direkt. När jag skriver, så bluddrar jag på bara, oftast blir det inte så värst sammanhängande, men sån är jag! =)

Jag är alltså en sån som Linnéa (lite skämtsamt? ;) ) provoceras av, alltså som mer än gärna hänger i gymmet Fredag å Lördagkvällar! Hänger gärna där överhuvudtaget! Jag trivs så bra där så det är väl lite som mitt andra hem!

Jag är en sådan person som är nöjd med det lilla eller hur jag ska säga. Detta betyder inte att jag har avsaknad av drömmar och mål i mitt liv. Mer att jag är så oerhört tacksam över - och uppskattar vad jag har!

Jag kan känna stor lycka bara över att jag får leva och finnas min tid här på jorden. Lycka över att vakna upp till en helt ny dag och se vad den bär med sig för mig!

Livskvalité för mig är att få göra sånt som jag älskar att göra! Det är att ägna mig åt min älskade träning. Att få umgås med min älskade familj, vänner, hundar. Det är även egen tid med mig själv, jag trivs fantastiskt bra i mitt eget sällskap!

Jag är inte så vidare förtjust i krogrundor. Kan tycka att det är kul någon enstaka gång, men det dör ut mer och mer, vill sällan, så gott som aldrig dra ut på krogen numera. Hellre befinner jag mig i goda vänners lag tittandes på nån mysig film eller pratandes över ett glas rött. En hemmakväll för mig själv, kanske i sällskap med älskade hundarna och en bra bok smäller också väldigt högt!

Jag har alltid varit en lite "allt eller inget - personlighet". Men jag hittar alltmer balans i det och är inte lika djupa klyftor mellan topparna och dalarna numera.

Jag vill leva mitt liv på mitt sätt och andra människor får leva sitt liv på sitt sätt. Får jag göra på mitt sätt i lugn och ro, så får ni också göra det!

Jag KAN dock hårddra saker ibland. När jag skrev det här inlägget t ex. Det var lite trångsynt - jag vet. Men det får stå kvar, för det var ju så som jag kände mig just den dagen! Det var en sån dag då jag längtade kärlek och närhet och det kändes som att alla i den här stan är festnissar som vill ut och partaja varje helg. Som att det inte finns en enda som passar mig liksom. Alla är inte så, det vet jag ju! =) Å det finns nån för alla, å allt har sin tid! Oftast tänker jag inte på detta, det var en liten tillfällig dipp, å såna får jag ju ha ibland! =)

Jag trivs bra som jag har det och känner ingen panik med någonting. Har så mycket roligt på gång nu som jag ser fram emot!

Jag har ÄNTLIGEN kommit på vad jag skall bli när jag blir stor! Det trodde jag aldrig att det skulle ske! Det enda intresse som gått som en röd tråd genom mitt liv, är träningsintresset! Har mina drömmar om att arbeta med människor på något sätt, något motiverande, coachande, något sånt! Att kunna kombinera dessa två med varandra i sitt yrke, är drömmen! Å nu är jag på väg! Det är fantastiskt!

Jag älskar mitt fina Östersund och här vill jag bo för alltid! Kärleken är livslång! Kalla mig trångsynt om ni vill, men det är helt enkelt så att jag hittat min plats på jorden! Jag trivs fantastiskt bra här och har inget behov av att flytta på mig! Så är det!

Jag bor i ett område där jag trivs som fisken i vattnet! Å jag älskar min fina lilla etta! (Som jag köpte fast någon sa att "du kan inte köpa en etta Susanne, du är ju snart tretti! som jag var då, nu är jag ju ännu något äldre ;) ). Men titta vad bra det gick! :D

Jag är inte värst intresserad av vare sig heminredning eller mode. Ej heller av matlagning å sånt. Har ofta tänkt förut att jag borde vara lite mer tjejig. älska att shoppa osv. Men har förlikat mig med den jag är nu! Varför försöka vara något annat? De enda kläder som är riktigt roliga att handla är träningskläderna. Oftast befinner jag mig ju i dem eller hemma i mysbrallorna! Det är JAG och det är så jag trivs att ha det! =)

Jag har hattat omkring hit och dit i livet, trillat hit och dit på olika bananskal. Först nu ser jag att det hela tiden fanns en röd tråd! Allt hade en mening och allt har format mig till den jag är idag!

Nu tog det tvärstopp i skrivklådan, så som det ofta gör! Jag får återkomma en annan gång om jag kommer på något mer.

Det är fantastiskt att leva! Livet är sannerligen en underbar och spännande resa och jag vet sällan vad som väntar kring nästa hörn! :-)

2 kommentarer:

Linnea sa...

Haha du förstår att det var lite på skämt jag skrev det där med att bli provocerad. Hade jag också ett genuint intresse för något så skulle jag nog också vilja hålla på med det varje dag i veckan, oavsett om det är fredag eller lördagkväll ;)
(och egentligen är jag bara avis för att det finns folk som är duktiga och tränar, men säg det inte högt till någon)

Susanne Löfgren sa...

Haha ja det förstod jag! ;) Älskar ditt sätt att skriva och uttrycka dig på! Du är grym på det! :D

Älskar att vi människor är så olika allihopa, men våra olika intressen och saker vi brinner för! Samtidigt som vi i kärnan är så lika varandra, det är så läckert! :D