måndag 29 november 2010

Vilken helg!



Åh vilken fantastisk helg jag har haft! Ett superhärligt gäng är vi som går utbildningen! Fem killar och fem tjejer! Vi har blivit instruerade i teknik i en massa olika övningar, gått in på hur instruerandet av övningarna bör ske, vad man skall tänka på osv. Vi har såklart fått öva oss även i den biten!

Upplägget på utbildningen är kanonbra, väldigt nöjd med det! Det blir ju lite korvstoppning när det är så intensivt, men pusselbitarna och tänket börjar falla på plats och det känns att det gått in en del i skallen ändå!

Något jag insett under dessa dagar är att jag inte kan något om tekniken när jag kör i gymmet. Trodde i min enfald att jag hade hyfsad koll, men icke! Det är galet roligt och väldigt nyttigt att få lära in hur övningarna skall göras korrekt. Mycket jag inte tänkt på förut.

Det är även ännu mer som fallit på plats sen jag var till sjukgymnasten, när vi gått igenom och testat olika övningar, ser jag hur snett jag kör (överkompenserar med höger sida) och faktum är att nu när jag verkligen SER det och TÄNKER PÅ DET, så har det faktiskt börjat rätta till sig bara på dessa få dagar! Tänk så bra det skall vara om ett halvår liksom! :)

Nästa helg fortsätter utbildningen och avslutas med praktisk examination! De sista två orden vågar jag inte riktigt tänka på än.. Hugaligen..! Men vi är förmodligen lika nervösa allihopa! Blir ju nervös bara av vetskapen att någon skall titta på en och bedöma en under hela instruerandets gång, för att sedan betygsätta och antingen godkänna eller underkänna!

Jag skall bosätta mig i gymmet denna vecka, nöta, nöta, nöta! Är ruskigt glad över att jag träffat Angelica under denna utbildning! Superhärlig tjej som det liksom klickade med direkt, som det gör med vissa! Hon tränar också på Golds, så vi ska träffas och öva tillsammans! Å ev ska vi börja träna tillsammans också! Det blir isf många drömmar som går i uppfyllelse för mig, för en träningskompis har jag länge drömt om!

Först ska jag dock ägna en stund åt att renskriva mina anteckningar, som är plottriga som f*n! Vi har skrivit för brinnande livet och jag har skrivit ett nästan fullt anteckningsblock under helgen!

Detta är förbannat roligt och lärorikt! Jag är så tacksam över möjligheten att läsa denna utbildning i älskade Östersund! :D

Inga kommentarer: