torsdag 3 mars 2011

Ändrade planer!


NU är jag mogen att berätta för er alla!

Förra veckan bestämde jag mig för att kliva av min tävlingssatsning! Tänkte först ge det en veckas betänketid, men det kändes så rätt när jag fick känslan i kroppen, så jag bestämde mig direkt!

Jag började känna att jag inte orkade vara mitt vanliga glada pigga jag - och då var det inte värt det längre! Lusten och glädjen började försvinna och försvinner min träningsglädje är det ingen mening alls längre med det hela...! Många trivs med den livsstilen som det är att deffa och hårdsatsa inför tävling! Mig passade det inte - jag provade i alla fall! :)

Kände en viss rädsla över att min omgivning skulle tycka att jag är ett misslyckande som kliver av - men det visade sig ju gå jättebra! :) Å de som tycker om en - gör ju det för den man ÄR, inte det man GÖR! Jag vet det innerst inne och jag kan inte gå emot mina känslor när något börjar kännas fel! Jag har gjort det alltför många gånger i mitt liv - hårdnackat fortsatt köra på trots att något inte längre känts rätt..

Men jag lär så länge jag lever! Jag trillar sällan ur spår någon längre tid numera!

Jag är tacksam över att jag fick chansen att prova! Å jag är tacksam över att jag hade modet att kliva av när det inte längre kändes bra!

Känslor, drömmar och mål är inte konstanta - de kan förändras över tiden! Huvudsaken är att man vågat prova och gett saker och ting en chans!

Mina vänner till mig tog det så fint! Här är några av de fina sms jag fick:

"Fina Susanne! Så starkt och rätt av dig att lyssna inåt och byta kurs! Krävs både styrka, mod och insikt för det. Du är så klok och fin."

"Hurra! Bara du mår bra så är det fantastiskt! Gillar skarpt att du ändrar dig när du inte mår bra. Det ska vara gött att leva, man ska må bra! Du är på fullaste allvar någon jag ser upp till <3 "

"Vet ingen som är så klok dom du! Så glad att du är stark och lyssnar på kropp och hjärta! Stor kram!"

TACK för att ni finns och är precis de ni är! Älskade älskade ni!

Förlora aldrig aldrig glädjen i det du gör! Då är det dags för något annat! :-)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det är verkligen tråkigt att du slutade, men du gjorde helt klart det som var rätt för dig! Jag hoppas bara att du inte håller dig från kentaur gymmet.. För vi behöver en glad och varm prick som du! :D Många kramar till dej!

Susanne Löfgren sa...

Ja jag gjorde rätt! :) Min glädje är tillbaka! :) Å det passar nog inte mig riktigt att följa ett schema, jag vill liksom bestämma själv! ;) Även om jag själv valt att jag skall följa något, så bär det mig emot lite ändå! =)

Jag erkänner att det känns lite tungt att gå till gymmet nu, orkar inte riktigt möta alla där än och det kanske tar lite tid.. denna vecka är en off-vecka, en vilovecka, men sen ska jag nog komma igång, det tar emot lite, vet inte riktigt varför? Kanske har jag fortfarande en liten liten rädsla: Vad ska alla tycka? Men förmodligen är det ett hjärnspöke! :) Å SKULLE någon tycka något illa om det, så får det ju stå för dem :) Jag är ju fortfarande den jag är! =)

KRAM!!!!! :-) <3

Erika sa...

Åh fina fina du! Det är ju STARKT att kliva av; att känna i tid att du inte orkar/vill/känner för det. Du har ju testat nu! Och om man visste hela tiden vad man ville och kunde och skulle; då skulle det vara tråkigt och förutsägbart och jag tror mänskligheten skulle vara kvar på apstadiet.

du är bra (bland annat) JUST FÖR att du vågar lyssna på dig själv. Och om nån enda säger emot det så spöar jag dom ;) Mentalt iaf.

<3 <3 <3

Susanne Löfgren sa...

Erika... Ååh.. TACK fina fina underbara du! Om du visste vad gott de där orden gjorde inuti mig!!!!!! <3 <3 <3

karolin sa...

Jag tycker också att du gjorde rätt susanne! Starkt gjort av dig....Jag kommer fortstätta läsa sin blogg i alla fall haha. Kram!

Only me sa...

Du gör helt rätt! Mår man inte bra är det ingen mening. Det ska vara kul att träna.
Som flera andra sagt, det är starkt att kliva av när det inte känns bra. De som bara kör på gör sig själv en otjänst i längden. Du kanske kommer på att du vill satsa längre fram, det är ju liksom inte kört om du ångrar dig i framtiden. :)
Kram!

Sandra på Ön sa...

Det var ett mycket klokt och moget beslut av dig. Vi måste lyssna till oss själva, vad som får oss att må bra och känna oss nöjda med dagen. Det är därifrån vi ska bygga våra mål i livet.
Du är en stark människa och jag tycker om dig.