söndag 13 mars 2011

Tungt!


Idag gick det tungt! Trötta, tunga ben! Tog det lugnt och lät det vara så!

Det är STORT för mig att kunna lyssna på kroppen, ta det lugnt när den signalerar det! Jag kan faktiskt ta hela vilodagar numera; göra-ingenting-dagar!

Jag har alltid varit fröken bråttom vare sig det gällt träning eller andra områden i livet! Nu har jag faktiskt lärt mig att vilan och lugnet är minst lika viktiga!

Jag har inte varit den bästa på att vara lyhörd för kroppen och dess behov heller. Pressat den för hårt trots skador och smärta, det har jag gjort många gånger, och bara varit irriterad och förbannad när den kollapsat sen. Jag har äntligen fattat att det inte funkar att hålla på så i längden!

Återigen: B A L A N S !

Jag märker sådan otrolig skillnad i kroppen när jag lyssnar på den! Får den ta det lugnt när den är sliten, äta vad den behöver - när den behöver, orkar den prestera bättre sedan! :)

Fina starka älskade kroppen min! Så mycket glädje du skänker mig!

(Är det bara jag som blir röd som ett jäkla stoppljus när jag tränar kondition? ;) )

3 kommentarer:

Jenny Frimert sa...

Hej! Du menar att man inte ska bli det?! : ) Alltid knallröd efter ett träningspass. Kram Jenny F

Susanne Löfgren sa...

Härligt Jenny!!! :D Jo klart man får va röd =) Ser sällan nån som blir sådär galet stoppljus-röd som jag blir! Ser ju ut som att jag ska kolavippa vilken sekund som helst! :P

Kram!!! =)

Saris sa...

Jag blir röd som en tomat.. men va fan ska man göra!? ;-)