måndag 7 mars 2011

Sussi-metoden!




Jag gillar inte att placera saker i fack och sätta etiketter.

Jag vill känna FRIHET! Det är ett av de mest vackra och viktiga ord som finns för mig!

Viktigt är att jag får göra saker och ting på mitt eget sätt!

Jag vill inte äta efter någon särskild metod! Jag gör det på mitt sätt och råkar det överensstämma med "någon metod" så vill jag inte gärna benämna det så - för då känner jag mig låst på nåt sätt!

Samma sak när det gäller träning. Tränar det jag VILL, det som känns ROLIGT, LUSTFYLLT och BRA! Det där kan variera från dag till dag vad jag tycker om att göra!

Jag springer inte för att slå några rekord, jag tar inte tid, det blir också för uppstyltat och strikt för mig!

Jag springer för att jag ÄLSKAR det! För att jag känner glädje och njuter när endorfinerna rusar i kroppen! För att jag älskar känslan när kroppen känns frisk och stark!

Jag är glad att jag klev av mina tävlingsplaner för det kändes inte längre rätt för mig!

Det blev som ett måste till slut och därmed försvann min glädje!

Jag har givits mitt liv här på jorden och jag vill känna glädje och njutning i det!

Distans och balans är så viktigt!

Att se sig själv med kärleksfulla ögon är så underbart! Jag är inte perfekt, det är inte det som är grejen. Jag är fin just för att jag är jag! För att jag är unik!

Jag hamnade lite ur spår, tappade fästet, kom ur balans en stund.

Nu är jag tillbaka i rätt spår!

Jag har haft mina svängar i det där, fram och tillbaka! Många är de år då jag fört ett konstant krig mot min kropp. Enbart letat fel, aldrig varit nöjd med det jag sett i spegeln.

Jag vill inte träna för att min kropp skall se ut på ett viss sätt. Jag vill träna för glädjen, välmåendet träningen skänker mig! Blir kroppen lite fastare på köpet - så är det en bonus!

Stackars fina älskade starka lilla kroppen! Så många gånger jag varit så otacksam emot den!

Men det fina är att det aldrig är för sent!

Jag älskar den NU! Precis så som den är! Jag är oerhört tacksam över att min fina friska starka kropp tillåter mig att göra det jag älskar så oerhört mycket - röra på den!

Jag mår så gott när jag befinner mig i harmoni!

Den dagen jag har familj och barn hoppas jag kunna förmedla detta till dem - all den glädje det ger att röra på sin kropp! Att de är vackra och underbara precis så som de är! Så mycket fint det finns i livet och vilka fantastiska möjligheter de har att skapa precis det liv de önskar!

Jag känner mig så otroligt tacksam, fridfull, nöjd och glad!

Välkommen nya fina dag! :-)

3 kommentarer:

Jennie sa...

Jag tror jag ska börja köra på Sussi-metoden jag med. :) <3

Christian sa...

Haha, fan vad kul att höra din att "glöd" är tillbaka och det märks! =D

Men angående den där sidan..Vad är det för folk som först och främst SKAPAR en sån sida och sen de som går med..Nä fy fan säger jag bara!

Hoppas dessa människor håller sig långt bort från mig iaf. =)

Cissi sa...

Vilka fantastiska tankar! :)