torsdag 10 mars 2011

Fan vad snygg du är!



Alltså detta med yta. Utseende. Att vara snygg.

Vad ÄR det egentligen? Skönheten ligger ju som bekant i betraktarens öga!

Det ÄR roligt att göra sig fin! Att göra saker med sitt utseende och för sitt utseendes skull!

Men om en människa ENBART ser ens yta och inte det som finns inuti, så blir det rätt så tomt i längden.

Jag kan känna mig stressad av kommentarer om utsidan (även fast jag inte behöver, jag vet det..). Men t ex om jag träffar någon och enbart eller mestadels får kommentarer av det ytliga slaget, som enbart innefattar min utsida, känner jag lätt att "ja nu är det nog faan bäst att jag ser till att hålla mig SNYGG, att jag håller formen, ser till att vara tipptopp, för resten verkar ju inte vara något värt. Så om en fin yta försvinner - vad är jag då för denna människa?" (Fattar att jag inte behöver gilla läget gällande sånt, därmed inte heller sagt att jag GÖR det, men det är intressant att diskutera)!

Så vill jag ju inte ha det. Jag menar inte att jag ska göra mig så ful som möjligt för att nu "komma undan" detta. Och förresten vad är ful? Vad är snygg? Rätt så jävla subjektivt det med!

Har svårt att sätta ord på det, förklara hur jag menar. Men den som inte ser in till insidan, som inte älskar en för det man ÄR, hur man ser ut eller för vad man gör eller inte gör, det är liksom ingenting.

Utsidan ger insidan en chans - men insidan ger utsidan sin glans!

Någon som vid första anblicken ser ut som en riktig läckerbit i ens ögon och sen visar det sig att det synkar inte alls med personkemin, det själsliga, det man ÄR, då försvinner ju den där glansen.

Precis på samma sätt som att en person som vid första anblicken kanske inte är någon som attraherar en visuellt, men som visar sig vara en ordentligt skön jävel med en otroligt vacker insida - då blir ju även utsidan vacker!

Det är roligt att vara fin, framhäva sitt bästa yttre (inget fel i det och högst mänskligt skulle jag vilja säga), precis som att det är jäkligt skönt att kunna strunta i det totalt också, behöver båda delarna! Vill oavsett att det där inre skall skina igenom! Det är det viktigaste av allt!

Det gäller nog att vara sig själv. Vara den man är - med allt man är! Å då drar man även till sig de personer man passar allra bäst med! =)

Den älskade - är alltid vacker!

4 kommentarer:

Only me sa...

Du är vacker utanpå eftersom du strålar inifrån!! Du ser helt fantastisk ut på utsidan och har en sån livsglädje och sprallighet som får dig så vacker! Tycker jag :)

Susanne Löfgren sa...

Åh TACK fina fina du! Dina ord värmer så got i mitt hjärta! :-) Å tack detsamma! :-) <3 Kram!!!

Leif Grytenius sa...

Du tar väl hand om din själs vackra förpackning :)

Ha de bäst
Leif

Susanne Löfgren sa...

Tack Leif! (Gaah - nu blir jag stressad!!! :o ) Haha skoja bara! ;.-) Kram!