lördag 5 mars 2011

Egentid!


Ibland tänker jag att jag kanske är lite väl förtjust i min egna tid? Men det är sån jag är! Jag har ett väldigt stort behov av tid för mig själv! Det går att vara lite av allt!

Å precis lika mycket som jag är social - behöver jag tid för mig själv!

Jag har oerhört svårt för att planera in saker, då jag inte kan veta om jag är på humör för det just den stunden och dagen? På det viset kanske jag är lite egensinnig, men det är sån jag är!

Jag förstår att saker som bröllop å dyl måste planeras in och ha ett bestämt datum, men i övrigt vill jag inte gärna boka in något.

Trots allt är jag tacksam och glad över att jag finner sådan glädje och ro i mitt eget sällskap! Jag gillar att hänga med mig själv! Det är trots allt den viktigaste relationen i mitt liv! Den enda jag kan vara hundra procent säker på att jag får dras med 24/7 under resten av mitt liv - är ju mig själv!

Jag vet människor som inte fixar att vara själv en endaste liten sekund. Kanske är det så de är bara, men det känns som att det kanske kan vara jobbigt att inte klara av att vara för sig själv? Att ständigt behöva andra omkring sig för att må bra?

Jag funkar inte så, så jag kan inte veta eller uttala mig om det, vi är alla olika! :)

Utan tid för mig själv blir jag smått galen, det är så det är bara! =)

3 kommentarer:

Christian sa...

Åh, jag är precis som du..Jag behöver min egna tid ibland och lider VERKLIGEN inte av det..Tvärt om..Denna helg har jag bara umgåtts med mig själv förutom imorgonkväll då jag ska på bio, men det är så jag kände att jag ville ha denna helg också! =) Underbart att man trivs så pass mycket i sitt egna sällskap ju! =D

Haha, din härliga människa! =D
KRAAAAAAAAAAAM!!!!

Veronica sa...

håller med om allt du skrev! mamma frågade häromdagen vad jag gör den 4:e april. "haha jadu, jag kan inte ens planera en timme framåt så den som lever får se" :P

Jennie sa...

Åh vad skönt att höra att det är fler som är precis så! Jag är likadan när det kommer till att planera saker, det kan nästan ge mig ångest ibland. Vissa dagar är jag så otroligt osocial så jag skulle kunna göra vad som helst för att bara stänga in mig med mig själv. Och det blir ju då problem om man har bokat in en dejt med en vän eller ett möte eller vad som helst.