torsdag 3 mars 2011

Hitta din träningsglädje!


Det finns träning för alla! Tricket är att hitta den/ de träningsform/er som passar en!

Om jag går till mig själv så går det lite i perioder, det finns några starka kort som håller mest hela tiden och det är styrketräning och löpning!

Jag är inte en sån som behöver veta några tider på mina rundor eller så, somliga drivs av det och blir taggad! Jag drivs av glädjen! Av endorfinruset det ger mig! Av välmåendet i kropp och själ!

När det gäller styrketräningen älskar jag att känna mig stark och att det formar kroppen! Men det får inte bli för extremt, även där vill jag göra det av lust och glädje! Finna de övningar som jag gillar, det som känns KUL! Annars tröttnar jag rätt snabbt!

Simma tycker jag om, att befinna mig i vatten gör att jag mår så gott!

Spinning har jag testat och ja det funkar ibland, men jag kan inte brinna för det, inte känna det där glädjeruset som gör att hela kroppen skriker av lycka! Så, nä då får det va! Cykla utomhus är däremot en helt annan femma, då får jag uppleva skön natur och färdas någonstans under tiden! :-)

Något jag aldrig riktigt gett mig in på är skidåkning av olika slag! Men då jag känner ett allt starkare sug kanske det får bli nästa vinters utmaning?

Känner mig även sugen på att klättra, fjällvandra, vara ute i naturen! Naturen skänker en sådan glädje och kraft! Vi är skapta för att befinna oss i den!

Vilken träning tycker DU om? :-)

1 kommentar:

Sandra på Ön sa...

Håller med. Alla aktiviteter utomhus skänker en speciell tillfredsställelse. Vi kanske får dra ihop några till Tjejvasan nästa år? Då har du ett mål :)
Kram och puss.