torsdag 10 mars 2011

Matfunderingar!


Min mage styr mitt liv! Ja lite så är det utan att överdriva allt för mycket! ;)

Under förra veckan provade jag att "äta som vanligt folk". Dvs äta kolhydrater; ris, bröd osv, även socker.

Resultat? Hejvilt protesterande mage. Uppsvälld å uppblåst som en ballong å stopp i hela jäkla systemet! Det är bara att inse att det inte är värt det. Inte alls!

Funderar även om mina groteska sömnproblem under veckan som varit - kan ha någon koppling till förändringen i kosten?

Hur som helst så går jag tillbaka till det som fungerar för mig. Det spelar ingen roll hur gott det kan vara ibland med "vanlig mat" eller hur konstigt jag känner mig ibland för att jag inte klarar att "äta som alla andra". Hälsan går först och jag kan inte fungera i min vardag om jag ständigt mår dåligt. Funkar inte magen så funkar inte något alls i kroppen...!

Jag är väldigt glad och tacksam över att jag faktiskt har hittat ett sätt som fungerar för mig! :-) Att kunna läka kroppen genom att välja rätt mat känns så oerhört mycket bättre än att behöva medicinera och få en massa konstiga biverkningar på kuppen som mediciner ofta ger! :P

2 kommentarer:

Jennie sa...

Ja visst är det konstigt hur den där jäkla bollen styr över hela kroppen och sinnet? :)

Susanne Löfgren sa...

En jäkla boll är det! Där satte du huvet på spiken!!! ;-)