lördag 5 mars 2011

Fler fina mail!


"Hej ***!

Jag var på din föreläsning i Östersund i Maj 2010, den berörde mig
mycket starkt! Snart ett år har gått och så många processer har skett
inuti mig! Vi människor växer, förändras och utvecklas hela tiden!
Ibland är jag inte ens samma människa som jag var igår! Det är så
otroligt häftigt!

Jag har hittat sådan enorm inre frid och rofylldhet! Jag känner mig
sällan stressad eller irriterad längre! Jag vaknar upp mest varenda
morgon, tacksam över att få vakna upp till en helt ny dag! Jag
försöker varje dag att påminna mig om alla saker jag är tacksam över
och när jag kommer på allt jag har att vara tacksam över, känner jag
automatiskt stor lycka och glädje!

Jag försöker tänka på att göra en god gärning eller underlätta för en
annan människa - varje dag! Det gör så gott i min själ!

Jag har faktiskt stunder numera då jag översköljs av en sådan enorm
lyckokänsla - enbart över att finnas och vara - att jag nästan kan
börja gråta för att jag känner mig så överväldigad!

Klart jag har mina sämre dagar, det har vi alla. Alla känslor har sin
plats och måste få ha det, vi är människor - inte robotar! Det jag kan
känna - kan jag även läka!

Men jag har liksom börjat förstå vad det handlar om! Livet är här och
nu och det är jag som skapar det! De tankar och känslor jag lägger min
energi på - göder jag och de växer sig större! Det finurliga är att
jag alltid har ett val!

Det finns bara två saker jag måste här i livet. Den ena är
att välja, den andra att dö! Inget annat måste jag!

Tack för din inspiration och för att du delar med dig av den! :-)

Önskar dig en fantastisk dag fylld av glädje lycka och kärlek!

Mvh Susanne i Östersund!"


"Hej Susanne!
Tack för ditt mail och allt du berättar!
Det är inte var dag jag får ett sådant brev. Tack! Tusen tack!
Jag blir otroligt glad och tacksam.
Och jag läser ditt brev om och omigen.
Det är lika mycket en påminnelse till mig allt det du skriver.
Jag tar det till mitt hjärta!
Allt gott till dig hälsar
*** ******"

1 kommentar:

Kim sa...

Jag har kommit in i en liten svacka, men måste verkligen börja tänka mer som du Sussi! TACK för att du delar med dej av alla tankar och förmedlar energi! Love you!