tisdag 14 juli 2009

Vad som räknas.. Vad som verkligen,verkligen räknas!

Det slog mig alldeles nyss - igen! Vad det är som VERKLIGEN RÄKNAS! Jag ligger hemma i förkylning igen, vilket förvisso är lite trist, men inte så mycket att göra åt och därmed inte värt att jaga upp sig över! Visst jag är ledig nu, och roligare saker finns att göra på sin ledighet, MEN jag bekymrar mig inte nämnvärt. Då är jag ju iaf pigg och redo när det är dags för jobb igen! :-)

Jag känner att jag vill lägga lite energi på min lägenhet, då det fortfarande ser ut som att jag är nyligen inflyttad, trots att jag bott här i snart 4 månader! ;-) Jag har inte känt någon riktig ork eller gnista för detta ännu dock, så jag tänker som så, att det får bli när det blir! Jag trivs här och det är ju huvudsaken! Det har varit mycket att smälta det senaste halvåret, och jag har behövt lugnet och ron, tagit en dag i sänder och anpassat mig, bara varit och funnits mest!

Idag fick jag först sms från en vän till mig som skrev att jag är underbar, och tackade mig för att jag finns i hennes liv! Någon timme senare fick jag ännu ett sms från en annan nära vän, som skrev en sådan härlig kärleksförklaring att hela jag fylldes av glädje och lycka! Jag blev så berörd att jag grät en stund av lycka och tacksamhet! Känner mig uppfylld av kärlek i hela kroppen och själen! Jag känner mig så oerhört älskad! Jag är glad att jag har förmånen att ha så många härliga underbara människor i mitt liv! Som jag känner älskar mig precis som jag är!

Jag känner mig så oerhört lycklig! Om jag så skulle dö nu i detta ögonblick, så skulle jag dö som en lycklig människa!

En "o-färdig" lägenhet, eller en liten fisig förkylning? Vad är det att bekymra sig över? Mitt liv är fyllt av glädje och kärlek! Jag är omgiven av helt underbara människor! Det är DET som räknas! Som verkligen, VERKLIGEN räknas! DET och inget annat! :)

TACKSAM över att få finnas och leva! Över att älska och bli älskad tillbaka!

Inga kommentarer: