söndag 27 september 2009

Älskar!!!

Jag är nyss hemkommen från en lång skön promenad ut på Frösön och tillbaka! Hösten målar vackra färger i träden och när jag går genom badhusparken, njuter av närheten till vattenet, spanar ut över båthmamnen och frösön - är det så jävla vackert att det tamejfan värker i hjärtat!

Åh vad jag älskar mitt Östersund! Det känns verkligen som min plats på jorden!

Jag har haft en riktig kanonhelg på jobbet också, skrattat som en galning hela helgen och haft så himla roligt! Jag älskar verkligen mitt jobb! Visst har jag mina stunder då jag är trött och less och tappar tålamodet en stund, glömmer mitt löfte till mig själv om att inte stressa, och tappar sugen en liten stund. MEN jag har verkligen blivit duktig på att behålla lugnet när det blir lite kaotiskt, och för det mesta triva jag så fantastiskt bra!

Jag älskar stammisarna som kommer in och stannar där med mig för en pratstund! Morgonkunderna på vardagarna som kommer in för att förse sig med morgoncigg, snus, eller kaffe å bulle. Älskar den där lilla gamla gubben som kommer in varje morgon och köper ett sexpack öl av en sort och en öl av en annan sort. Ibland köper han lite frukost och en kravmärkt choice-snus också. Han är alltid så glad och blir så glad för varje ord och leende han får! Han tar sig en liten promenad varje morgon till macken. På vardagarna har han en vanlig vindjacka och på helgerna har han skinnjacka och keps!

Älskar lastbilschaffisen som kommer in på morgnarna för kaffe och bulle! Tidigare köpte han alltid ett paket röda marlboro också, men nu har han lagt av sen ett tag sen. Efter det avslöjandet har jag sagt att jag tänker vägra att sälja cigg till honom ens om han skulle försöka! ;) Men han är så duktig och jag berömmer honom varje morgon för det! Älskar alla helgkunderna som varit på eller ska på fest, laddade och glada!

Älskar "kebab-killarna" som skrattar och skämtar och bjuder på sig själva! Älskar pokergängen som spelar poker hela nätterna och kommer in och köper slut på all mat jag har! Ibland ringer de en stund innan för att förvarna, så att jag hinner slänga på korv så det räcker! Älskar killen som alltid säger att jag är fin och att mitt leende är som solen! Älskar killarna som alltid kommer in och surrar med mig och finns till hands vad det än gäller!

Älskar att Fredrik håller mig sällskap på morgonkvisten! Älskar H som alltid kommer in på de vardagsmorgnar jag jobbar, bara för att surra en stund!

Älskar mina underbara härliga kollegor, som jag visserligen inte jobbar med så mkt, men som ofta kikar in även då de är lediga, för att hälsa på mig en stund, och på helgerna har jag ju faktiskt sällskap ända fram till fyra på morgonen! =)

Älskar min lilla fina etta som jag trivs så bra i! Älskar att jag äntligen bor i Östersund och slipper pendla hela tiden!

Älskar alla mina underbara vänner! Älskar mina hundar! Älskar min familj! Älskar mig själv!

Jag kan fortsätta i all evighet.. jag älskar hela världen idag!

2 kommentarer:

Jennie sa...

Du är underbar! Jag får härliga rysningar i hela kroppen när jag läser :)

Erika sa...

Fina fina fina du!