måndag 21 september 2009

Snorkakan...

Undrar hur många pinsamma saker man har råkat ut för under sitt liv egentligen? Antagligen väldigt många! Kan just inte komma på något för stunden, har jag förträngt en massa månntro?

En grej kommer jag iaf ihåg just nu!

När jag jobbade på häktet, på den tiden det var i polishuset nere på köpmangatan på stan, hände en gång följande incident!

Jag kommer in i köket en fredag. På bänken står en kaka, som jag tycker ser väldigt mystisk ut.. Till saken hör att de intagna (iaf på den tiden) får sin mat från sjukhuset. På fredagarna skickade de ofta med något gott fredagsfika, någon kaka eller annat gott. Jag tror följdaktligen att denna kaka kommer därifrån!

I köket befinner sig en kollega till mig, samt en kvinna som läser till behandlingsassistent och gjort sin praktik på häktet.

Jag (diskret som jag är) vrålar: Vad ääär det här?? Ser ju ut som att det är snor fulla kakan, vem fan vill äta den här??!! Följt av ett asgarv - såklart.

När jag går ut ur köket sen följer min kollega med mig ut och påpekar lite försynt att praktikanten nyss berättat för henne, där i köket, att hon bakat en kaka och tagit med sig på sin sista dag på praktiken... Kakan som jag nyss pekat ut som snorkaka.. och skrattat åt..

Jag trodde jag skulle dö av skam! Stackars kvinna! Inget sa hon heller! Hade hon varit en utåtriktad person, kanske hon (önsketänkande?) hade frågat vafan d var för fel på hennes kaka liksom.. och pikat mig tillbaka.. Men denna kvinna var av den blyga tystlåtna sorten..

Kände mig så himla elak och visste inte vad jag skulle säga, att släta över det genom att säga nåt i efterhand kändes bara dumt just då, jga hade ju redan "made my point" s a s.. Kommer inte heller ihåg om jag åt av kakan eller inte! =P

Ja vad säger man..? Shit happens?

2 kommentarer:

Unknown sa...

ihhhh....shit vad pinsamt! men ingen kommer att komma ihåg det om hundra år;)

Susanne Löfgren sa...

Nä nu såhär i efterhand är det ganska roligt! Men känner mig fortfarande taskig som sa sådär, kunde ju inte veta att det var hennes kaka.. I det där fallet hade "tala är silver - tiga är guld" passat bra! ;)