onsdag 30 september 2009

Jakten..! Och en fantastisk nattläsning!

Den eviga jakten, på vad det nu må vara! Skrev ju för ett tag sen om människor som ständigt jagar efter den "perfekta" kroppen. När det gäller träning och så! Inatt kunde jag inte sova, och läste boken "munken som sålde sin ferrari". Den var helt fantastiskt! Jag kände lycka, glädje, och tårarna rann när jag läste den!

Kom att tänka på en grej när jag läste den, att jag faktiskt kan känna mig lite kvävd av märkeskläder och sånt! Visst är det inget fel med såna, och jag har såna, men det känns lite som det jag nämnt nån gång förut, att vi alla ska vara likadana, stöpta i samma form! Och att vi ska köpa dyra saker, jaga efter nån viss "status" eller vad man ska kalla det. Vi är helt fel ute när vi gör så! Ok om man köper nåt man vill ha, men blir det till nåt slags måste, så kan det nog bli jobbigt! Då är vi tillbaka på det där kämpa, kämpa, kämpa! Livet ska inte vara en enda kamp, det ska vara ett fritt flöde!

Tillbaka till boken! Jag kom tillbaka till mig själv inatt när jag läste den där boken! Jag har tappat bort mig nu i ett par veckor, lagt fokus någon annanstans, och inatt när jag inte kunde sova, och plockade upp den där och började läsa, hittade jag tillbaka! Nu känner jag mig sådär fantastisk och kraftfull! Att inget kan stoppa mig! Jag känner mig helt trygg och lugn i mitt eget sällskap och behöver inget annat! Kärleken flödar i mig och jag känner LIVET!

Nu ska jag börja jobba mer aktivt med mig själv! Köpa mig en dagbok som jag ska skriva i, helst dagligen! Skriva ner mina mål, önskningar och drömmar i livet! Skriva och utvärdera mina dagar, vad har jag tänkt och gjort? Hur känns det? Vad kan jag ändra på? Hur vill jag ha mitt liv? För den enda som kan styra mitt liv är jag själv och det är ju helt fantastiskt! Den enda som kan begränsa mig är också jag själv! Allt sitter i tankarna!

Jag ska jobba på att vara HÄR och NU! Jag ska införa mer tystnad i mitt liv! Jag ska tillåta mig att känna alla känslor, men jag ska jobba mot att tänka och känna positivt! När en negativ tanke dyker upp i huvudet kan man plocka bort den och ersätta den med en positiv! Tänk dig som ett foto på nåt dåligt, ta bort det, kasta det och ersätt det med något bra!

Jag känner mig fylld av hopp och tillförsikt! Det är fantastiskt att finnas och leva!!

Inga kommentarer: