lördag 26 september 2009

Börjar tanten i mig vakna till liv månntro?


Jag börjar undra...

Exempelvis känner jag ett växande sug efter att lära mig sticka! Jag har inte stickat sen syslöjden och det är många år sen nu! Har ingen aning om hur man gör. Kanske finns det någon liten kunskap gömd, kvar långt inne i hjärnans irrgångar. Kanske inte! Men det går ju alltid att lära sig! Tänk så avkopplande att sitta och sticka (frånsett mina vansinnesutbrott som uppstår när mitt tålamod tryter), och på köpet låta en fin mössa eller nåt annat trevligt växa fram!

Jag avnjuter program som "Här är ditt liv" och njuter i min TV-soffa!

Ja, kanske är det tanten i mig som börjar kika fram nu vid 30 års ålder? Hur som helst, så är det väldigt trevligt! :)

5 kommentarer:

Veronica sa...

jag gillar tantmys! jag lärde mig sticka för ett tag sen, har gjort en mössa men vet inte hur man stickar ihop toppen på den.. haha :] men det e ju iaf en början!

mamma sa...

Kommer ihåg när jag en gång hittade ett stort bylte virkgarn uppklippt i små korta stumpar (varför spar man sånt?) i skåpet hemma hos mormor. Det var din kära moster som fått ett vansinnesutbrott över trassligt och svårnystat garn och gått lös med saxen. Så det finns gener.....både för handarbetslusten och galna utbrott.

Susanne Löfgren sa...

Veronica - vad kul!! :D

Mamma - Haha ja gener finns nog för liet alt möjligt, men de flesta verkar jävligt bra! =) Å lite ilska ibland är nyttigt! Angående mormor, så samlar hon väl på fler saker än hon slänger ;)

Paula sa...

Det är kul att sticka :) Ja håller på att lära mig nu också, efter att jag gav upp för något år sedan då ingen annan kunde sticka heller och lära ut. Nu är jag inne på min första tröja :) får se om det funkar, men ett gott försök är det iaf. Bra med hobbys som blir nyttoting när de är klara :)

Susanne Löfgren sa...

Paula - åh vad kul!! Har du lärt dig själv? Jag har ingen aning om hur man gör, kanske får åka till mamma på stick-kurs! ;)