onsdag 16 september 2009

Mycket prylar/kläder!

Jag känner mig lite som nåt slags kärringen mot strömmen nu, kanske är det så, kanske inte!

Det här med kläder och prylar, jag upplever att många vill ha så mycket som möjligt av dessa varor! Visst, jag sticker inte under stol med att jag själv tycker att det är kul med nya tillskott i garderob eller till hemmet ibland! Men blir det för mycket kan jag liksom känna mig stressad av det på nåt sätt.. Som att jag drunknar i allt!

Jag har mina favoriter som jag gärna har! Ibland känner jag att jag "borde" skaffa mig lite nya kläder och skor, att mitt mått inte är mycket nog! Men det är ju upp till mig själv att välja mitt eget sätt att leva och vad som funkar för just mig! :)

Jag kan dock utveckla en stark förkärlek till just mina favoriter! Jag är nog lite så som person, har mina favoriter som troget hänger med mig, så länge det bara går! Min bil t ex, det är en gammal audi 80, av årsmodell 87. Visst, den kanske inte är nån värstingbil, ny fräsch eller snygg? Men för mig är den det! Det är ju min pärla och jag älskar den!! Jag kan få lite ångest när jag skiljs ifrån mina favoriter! När pappa bytte bil, i mina yngre dagar, hade jag alltid svår separationsångest! ;)

Så visst gillar jag prylar, men det får inte bli för mkt av dem, överflöd liksom, då upplever jag det bara som en enda röra och det blir bara fövirrande för mig på nåt sätt.. Som att prylarna har övertaget om mig istället för tvärtom!

1 kommentar:

mamma sa...

Rosa mysbyxor med tunnslitna knän :-)