tisdag 1 september 2009

Fjask!


Har varit och tränat och sen ätit. I vanlig ordning står TV:n på i bakgrunden. Det är Tyra Banks show och ämnet är dejting, vad man FÅR och INTE FÅR göra. Bl. a får man inte ringa upp efter dejten, helst inte ens ta killens nr, för killen ska ringa upp, killen måste "jaga" , annars förlorar han intresset.

Håret är också viktigt, det får inte vara för kort, för man måste kunna "svänga" med det! ?!?! Fick en rolig bild nu där jag är på dejt och sitter och viftar på håret frenetiskt, ler sockersött, nästan som en liten flåsande svansviftande hund som väntar på nåt gott!

Jag säger som vanligt "fuck the rules!!!!" Jag gör på mitt eget sätt! Är det något jag tror på, så är det att VARA SIG SJÄLV! Varför ska man hålla på och spela spel och fjanta på? Förr eller senare måste man ju ändå vara den man är! Något annat håller inte i längden!

Alla är vi olika och människan är så mångfacetterad att det inte går att dra alla över en kam! Jag skiter i alla konstigheter som det ska hållas på med hit å dit, man får inte vara "för på", räkna dagar å timmar så man inte hör av sig för tidigt, agera på vissa förutbestämda sätt. Blä vad tråkigt! Jag är en öppen och rätt spontan människa och pallar inte killen det från start så är han då inget för mig. Jag gillar inte fegisar, jag gillar spontana, orädda, ärliga människor som är den de verkligen är utan att hålla upp olika fasader och fjanta på efter en massa fåniga osynliga regler!

Ska det hållas på sådär, så är jag hellre själv! Basta! ;) Jag vill bli älskad för den jag ÄR, inget annat!

5 kommentarer:

TibbAstrid sa...

HAhaha. Exakt lika listigt som råden en massa kvinnor fick i Ophrashow.
Dom skulle inte visa sig för starka, för då blir männen rädda och känner sig inte manliga nog
*rullar med ögonen*
Jag trodde vi levde på tvåtusentalet faktiskt ;)

emma sa...

bra skrivet! jag håller med, varför ska man spela någon annan? sånt där är bara trams:)

Susanne Löfgren sa...

Sol - Jeeesus! Hur kan de ens kläcka ur sig sånt i TV?? Jag trodde oxå vi levde på tvåtusentalet...

Emma - eller hur!! Förr eller senare kommer det rätta jaget fram ändå, lika bra att spela med öppna kort från början tycker jag! =

Unknown sa...

Jag håller med dig ang att man ska vara sig själv, duger inte det, så är det väl bra att det kommer fram i början då;)

Susanne Löfgren sa...

Exakt! Vem vill leva i en lögn? Inte jag iaf! ;)