lördag 8 maj 2010

En rörande liten stund!

Imorse var en kvinna in på mitt jobb. Hon har ett yrke som innebär att även hon ibland jobbar nätter. Hon brukar således kika in lite då och då på mitt jobb och köpa sig nåt ätbart innan hon går hem och lägger sig.

Jag brukar alltid småprata med henne om ditt och datt. Det gör mig glad och jag har känslan av att det även gör henne glad! Imorse kom vi in på lite annat än det vanliga trallet vi brukar prata om. Vi kom in på lite djupare diskussioner och hon sa att hon tycker jag är en vacker och godhjärtad människa, att hon inte riktigt vågat säga det för att många människor har lite svårt för komplimanger och kanske tolkar dem fel. Jag blev varm ända in i själen!

Vi pratade om livet, om de masker vi ofta bär, den teater vi spelar för varandra. Det och mycket mycket annat. Jag älskar att upptäcka dessa sidor hos människor! Innan hon skulle åka sa hon att hon skulle tänka på vår pratstund och somna gott. Det var rörande de ord hon sa. Har ofta känt att hon verkar lite ensam på nåt sätt, denna fina lilla människa!

Känner oerhörd tacksamhet över varje sånt här möte som sker! Jag växer och utvecklas, känner glädje och livskraft! :-) Mer sånt!

Inga kommentarer: