lördag 1 maj 2010

Själen har fått andas!

Igår kom jag hem från min vecka i Turkiet. Mamma var nöjd och glad över att åka hem också, själv ville jag bara stanna kvar. Stanna tiden ett tag till, bara finnas, leva, vara, andas. Har verkligen vilat upp mig under veckan som varit. Själen har fått ny näring och jag kände ändå att jag skulle ha lite nya krafter att klara vardagen nu.

Idag har ångesten mig i sina klor, i ett hårt, fast grepp. Jag får ingen luft, kan inte andas. Jag känner mig liten, ihopskrumpen. Som om mitt hjärta förvandlats till en hård liten sten.

När jag känner såhär kan jag lika gärna dö som att leva, för just nu är jag en levande död.. När jag tänker så, kommer jag på mig själv, vad har jag att förlora? Något drar min energi något så fruktansvärt, krymper ihop mig, dödar mig sakta dag för dag.

Ett tydligt tecken. Livet knuffar mig närmare och närmare branten för att jag ska bli tvungen att hoppa, prova mina vingar, göra något annat! Till slut måste jag, det vet jag!

Jag är ju mer än detta.

Jag kan ju mer än detta.

Jag vill ju mer än detta.

Fick lite panik nu när jag kom hem och kände såhär, men när själen fått ro och näring, vet den ännu tydligare vad den och hjärtat vill ha!

4 kommentarer:

Jennie sa...

Jag kan tänka mig att det kan bli sådär när man kommer hem efter en period med inga måsten. :( Jag hoppas att du mår bra i alla fall finaste du! <3

Only me sa...

Usch så hemskt det låter :( Hoppas du hittar någon bra lösning på din situation vad den nu än är så att du kan må bra igen. Det är aldrig bra att vänta för länge med såna här känslor för de tenderar att ta över allt tills det tillslut bara finns rum för ångest och depression. Jag vet.

Skönt för dig att resan var bra och att själen fick tanka. Hade ni fint väder?

Kram

Jenny sa...

Hoppas att vi båda får testa våra vingar, kan lova att de kommer bära, vad som än händer!!!

härligt att vara borta en vecka, boosta energi och framtidstro, och detta kommer gå som en dans! *allt som inte dödar härdar*


kram, bästa du!

Susanne Löfgren sa...

Jennie - jag får nog ha en skitdag idag helt enkelt, bättre tider väntar! :) Kram! <3

Cecilia - Jag ska bryta mig loss! Jag måste! Det är ju helt upp till mig! Vi hade kanonväder! Mellan 25-30 grader varje dag! :-) Kram!

Jenny - Åh jag måste träffa dig nån dag! Du om någon vet vad det handlar om!!! Kram! <3