torsdag 20 maj 2010

Tar det goda med det onda!


I Tisdags gnällde jag över att jag inte kände någon värk i benen - jag som körde så hårt med dem i Måndags! Det man önskar brukar man ju få och således har jag känt mig smått invalid i 2 dagar, först idag börjar träningsvärken släppa!

Jag har alltid haft lätt på att dra på mig vätska i kroppen, sväller lätt när jag tränar och går alltid upp en massa innan jag får mens.

När jag tränat ben är det värst, benen känns som timmerstockar och visst, de är rätt stora från början, men då känns de enorma! Idag, på tredje dagen efter benpasset börjar vätskan släppa i benen och så brukar det alltid vara. Känns alltid lite obehagligt de första dagarna när benen känns sådär svällda och otäcka, men jag vet ju att det släpper sen och jag älskar att ta i när jag kör! Jag är ingen liten speta längre och jag vill inte vara det heller. Att vara som jag är nu är så mycket mer värt än att svälta mig och hålla på med konstigheter som jag inte mår bra av!

I år ska det bli fina muskler på dessa ben - basta! Vägen dig är tung träning, det finns inga genvägar! ;)

Så måste jag känna mig som ett svullet monster två dar i veckan, så kan jag faktiskt köpa det! :-) Nu är det tålamod som gäller med träningen, rom byggdes inte på en dag! Å en förändring sker sakta men säkert!

Är så otroligt glad att jag faktiskt får träna hela kroppen nu! =) Varje bröst och axelpass är en sann glädje! :D

1 kommentar:

Sandra på Ön sa...

Låter helt underbart! Bra jobbat och bra inställning! :)
Det sägs ju att träningsvärken är värst andra dagen, så det kanske stämmer :) Ha en fin kväll fina du. Kramar från Sandra