måndag 24 maj 2010

Tankar är kraft!


De där tankarna man har som flödar fritt, är det bra att försöka ta kontrollen över! Ibland går det inte alls så bra, ibland bättre!

Idag när jag vaknade efter mitt dagsovande e nattens jobb, kände jag stor ångest. Hatar att vakna upp sådär, när hjärtat nästan pickar sig ut ur bröstet!

Jag lyckades faktiskt ta kontrollen över tankarna efter en stund! Lugnade ner mig själv och tänkte på bra roliga härliga saker. Påminde mig själv över allt jag känner tacksamhet över och vad bra saker jag kan göra av denna dag!

Sen åt jag frukost, tog en promenad och inhandlade lite mat och grejor jag behövde och började mentalt ladda för dagens träningspass: ben!

Sist jag körde ben tog jag i som attans, kände mig stark som en oxe! Idag gick det inte fullt lika bra, hade ingen riktig ork eller kraft i kroppen och kände mig först lite besviken över det. Sen bestämde jag mig för att vända på steken. Jag kände mig duktig för att jag faktiskt tagit mig iväg för mitt planerade träningspass, lycklig över glädjen jag alltid känner i kroppen när jag tränar. Satsade på att köra lätt och fler repetitioner istället för tungt och färre reps.

Sen körde jag kondition på bandet en stund. Kändes skönt i hela kroppen och hungrig som en jäkla varg blev jag! Ben är skönast att köra kvällstid på lediga dagar tycker jag, då jag har hela dagen på mig att fylla upp kroppen med näring och energi.

Men när jag jobbar natt, hinner jag bara äta "frukost" innan passet och de dagarna får det bli kortare pass då kroppen inte har lika mkt energi att ta av oftast.

Jag tror det är viktigt att försöka påminna sig om sitt tänk, att det går att vända på tankarna till något bra. Att bli besviken på sig själv för att man kanske inte presterade lika hårt som man hade tänkt, för att kroppen inte riktigt var i balans eller något annat, gör ju inget bättre! Tror att om man känner sig nöjd och glad och stolt över sig själv, sprider det positiv energi i kroppen, som på sikt ger bättre kraft och energi till kroppen! =) Alltså kommer träningen att ge mer med ett positivt tänk! Jag tror fan på det!

Nu har jag fått i mig en stor härlig kopp kaffe och ska börja bege mig mot jobbet! Marité är tydligen öppet ikväll och så är det väl bal å så, så det kan bli en del folk. Mitt mål är att behålla lugnet, skippa stress-känslor och känna mig lugn och trygg!

Önskar er en god natts sömn ni som får sova snart, och ni som ska natt-uggla som jag, önskar jag en fin natt som inte blir alltför tröttsam =)

Inga kommentarer: