torsdag 27 maj 2010

Men BLÄ! (eller BRA?)

Idag går det lite trögt för mig att få fram de där bra tankarna som jag vet att de finns nånstans därinne....

Såhär känns det:

BLÄ för min axel som krånglat så länge så hela höger axel och arm ser ut som något klent, smalt, förtvinat muskel-löst..

(Istället för: ÄNTLIGEN har min rehabträning gett sånt resultat att jag faktiskt fått börja träna bröst, framsida/utsida axlar och armar! Fantastiskt!)

BLÄ för att jag fick ont i vaderna och de blev alldeles blodfyllda och stumma redan i början på löpbandet, jag ger upp!

(Istället för att ge det lite tid, stretcha vaderna lite och sänka lutningsgraden på bandet.. måste inte köra i uppförsbacke liksom... Tålamod ja!)

BLÄ för att min mage krånglat dagligen på slutet och jag mår illa varje dag..

(Istället för: Så härligt att min mage så gott som alltid fungerar som den ska nuförtiden! Jag tänker så gott som aldrig på den då den fungerar så bra! Fantastiskt!)


Det lustiga är att jag redan nu känner mig bättre bara av att i text ha vänt på steken! :D Tankar ÄR kraft!! Nu ska jag bara äta och bege mig ut i regnet en sväng och tänka bort alla dåliga tankar som hopats.

2 kommentarer:

Only me sa...

Helt rätt! Tankar är kraft. Kan ju dock vara rätt svårt att tänka fram dem positivt. Det är konstigt, det är mycket lättare att släppa fram det negativa i tänkandet istället för det positiva. Ändå vet man ju att man mår så mycket bättre om man tänker bra tankar!

Härligt att du lyckades vända på steken :)
Kram

Susanne Löfgren sa...

Ja det är precis som att man fastnar ibland! Då gäller det att försöka ersätta dem med bra tankar. Det bästa är oftast om man lyckas distrahera sig på nåt sätt känner jag. Träna, ringa nån, träffa en kompis, se en rolig film eller vad som helst som får en in på rätt spår igen! =)

KRAM!!