tisdag 25 maj 2010

Skatter!

Jag har mina små skatter och skattgömmor som jag kan plocka fram när jag har en tung dag eller bara vill le och skratta lite extra! De finns bevarade som fina minnen i mitt hjärta och även fysiska, som sms, brev, kort och mail från älskade härliga människor i mitt liv!

Nyss log jag lite extra när jag såg en av de där skatterna. Jag var på föreläsning här i Ösd för ett tag sen, där en mycket klok man föreläste. Jag har många gånger velat höra honom, har hans böcker och gillar hans livsfilosofi och tänk. Han är en av mina förebilder.

Efter att jag varit på föreläsningen så skrev jag ett mail till honom på kvällen och tackade för en fantastisk föreläsning, och dagen efter hade ett svar trillat in i min inkorg:

"Hej Susanne!

Tusen tack för ditt mail och din uppskattning! Ja jag tror att jag nästan kan gissa vem du är – där på andra raden!

Ditt härliga skrattande ansikte lyste upp hela främre delen av salongen! Och du var i allra högsta grad medskapande! Tack för din närvaro!

Det kändes som en härlig stund där i Folkets Hus i Östersund!

Tack igen och allt gott till dig hälsar *** ******"

Fick lite extra värme i hjärtat nu :)

Det är upplevelser, människor, varma ord och sånt som ger mig något! Inte massor av prylar! Även om prylar också är roligt på sitt sätt. Men det är mina vänner, min familj, min älskade och alla andra härliga människor runtomkring mig som gör livet till vad det är! :-)

Underbart är vad det är!

2 kommentarer:

Veronica sa...

KAY POLLAK???????????? jag vill oxå ha mail från han, älskar "att välja glädje" :D

Susanne Löfgren sa...

Ja det var Kay Pollak =) Han var lika underbar i verkligheten som man trodde han skulle va =) Träffa honom när du kan, om du inte redan gjort det! :)