onsdag 26 maj 2010

Jobbalainen!

Min jobbnatt började väl inte sådär tokbra. Vilade/sov hela dagen igår innan jobbet, lämnade inte lägenheten! Var så sjukt trött efter den stressiga jobbiga tisdagsnatten. Hade lyckats uppbåda lite kraft och energi innan jag kom till jobbet och så blev det platt fall nästan direkt på plats.

Tänkte först att jag skulle jaga på å stressa omkring som en galning under natten, men tänkte om sen. Vissa nätter hinner jag knappt varken äta eller gå på toa. Alla behöver en stunds återhämtning ibland. Kände mig så nere att jag knappt orkade le i början av passet..

Men sen tinade jag upp bit för bit! Som vanligt var det alla härliga kunder och vänner som gjorde min natt!

Att P kikade in en sväng så jag fick ventilera lite med honom. Att R var in och köpte en granit vit. Att J gjorde mig sällskap en stund, att F kom och tankade bilen så jag fick se henne en sväng. Att S var in och köpte sin mosmeny å surrade lite å höll vakt så jag kunde gå på toa. Att killen med ljusa håret i tofs var in och köpte sin morgonsnus och strålade som solen som alltid. Att det äntligen fanns bullar igen så den gulliga mannen på servicegruppen kunde köpa sin morgonstandard-kaffeåbulle! Att få säga till killen som köper två sorters snus varje morgon att han var fin i sin nya frisyr och se att han blev glad av att höra det. Att få veta vad en stammis sparar alla sina guldtior till.

Att H kikade in som vanligt med standardsvaret "Det är inga besymmer" när man frågar hur läget är. Att han som är in och handlar varje morgon på väg till sitt jobb i Hammerdal, berättade om en besynnerlig och rolig skohistoria.

Alla dessa möten, de lyser upp min natt och dag! Älskade underbara människor! Dessutom säger de alla så snälla fina saker så jag blir alldeles rörd! Känner alla de gångerna att jobbet jag gör kanske är bra på något sätt ändå =).

En lustig grej som hänt två nätter nu är att jag känt på mig när nån ska kika in! Förra natten tänkte jag precis på P-A och hann bara tänka tanken så dök han in på macken sen! Å igår tänkte jag av nån anledning precis på Robert och bara sekunderna efter kikade han in på macken! Lustigt! Undrar om jag kände på mig på nåt sätt att de var på väg? ;)

Nu ska jag sova lite bara jag kommer till ro i min lilla kroppkaka!

Önskar er alla en fin dag! :-)

Inga kommentarer: