lördag 14 maj 2011

Den som ruvar på hämnd håller sina sår öppna


Alltså det där med hämnd. Jag fattar inte det.

Kom att tänka på det nyss, då en vän till mig lagt ut denna länk på facebook.

Ja, denna kvinna har blivit utsatt för något fruktansvärt! Något annat säger jag inte!

Men öga för öga, tand för tand, nej det är inte min melodi.

Min vän påstår att om jag hade varit i hennes situation så hade jag resonerat likadant.

Jag hoppas innerligt att jag INTE skulle göra det!

För trots att fruktansvärda saker kan hända oss människor - så tror jag inte att hämnd och hat gör något bättre.

Jag tror på kärlek och förlåtelse. Jag tror att det är stora läkande krafter.

Hur kan mitt liv bli bättre om jag väljer att hata?

Hur kan jag möjligen må bättre om jag vill skada en annan människa? Hur och varför ska något kunna bli bättre om jag sänker mig själv till samma låga nivå???

Nä. Jag tror inte på det. Jag tror inte på hämnd.

Jag tror inte på hat.

Punkt.

Sånt ger mig bara ont i magen och hjärtat. Svärtar ned min själ...

Inga kommentarer: