torsdag 12 maj 2011

Hoppsan!


För ett par dar sen kikade en reporter å en fotograf från ÖP in på jobbet. De ville göra en intervju med mig då de blivit tipsade av en deltagare i stadium staff challenge. Jag såg att nån skrivit det i forumet på tävlingssidan för några dagar sen, att ÖP skulle kontakta mig, men trodde det var ett skämt!

Iaf kör i vind tänkte jag när de kom in på jobbet å frågade, kanske kan det få tyst på de som klagar och gnäller och tror jag fuskar, för huuur kan det vara möjligt att man går så mycket som jag gör? Fattar inte riktigt det där, jag GÅR ju mest och joggar lite. Okej om jag sprang hela tiden, DÅ vore det en bedrift! Men huvudsaken är att jag själv vet, å väldigt många stöttar och peppar, DET är jättekul! :D

I artikeln framställs jag som värsta super-löparen, vilket jag inte är. Poängterade flera gånger under intervjun att jag GÅR och JOGGAR. Inte springer. Men det blir väl lätt sådär!

Såhär i efterhand önskar jag att jag hade framhållit mitt lag lite mer, nu blev det liksom bara JAG JAG JAG. Men hur lätt är det när man blir överrumplad på jobbet, blir nervös och bara pladdrar på som satan på grund av nervositeten.. Sen tänker man att: Vafan SA jag egentligen? Riktigt sådär kaxig som jag framställs som i reportaget är jag ju inte heller! :-P Men ni som känner mig vet att jag är en vänlig och ödmjuk person och det räcker för mig! :-)

MEN

Sen känner jag faktiskt också att FAN jag är ganska GRYM ändå! Även om jag nu "bara" går och joggar, så har jag ändå kommit upp i en hel del mil! (Just nu 38 mil sen 1 Maj.) Å just nu dras jag med såna djävulska blåsor och skavsår, så jag är stolt över att jag tar mig ut och ens fixar att GÅ!

Å faktiskt tycker jag att det är helt okej att få klappa sig själv på axeln ibland och säga att faan det där gjorde du bra! Grymt jobbat! Det känns lite typiskt svenskt att inte få tycka att man gör något bra. Att inte sticka ut. Att smälta in i mängden lite lagomt sådär så att man inte råkar sticka i någons ögon. Men det är ens eget liv, man gör alldeles själv precis så som man vill med det! :-)

Jag önskar, hoppas och ber att kroppen håller resterande 6 veckor också! Det blir nog mest promenader om min älskade lilla kroppkaka ska hålla ihop! :-)

Bilderna blev fina i alla fall! :-) Å bilden här i bloggen har jag lånat från ÖP!

Artikeln går att läsa här! Å tävlingen kan ni följa här! (Det är jag som heter Gladskiten, klicka på "leaderboard")

1 kommentar:

Only me sa...

Du är ju helt enkelt GRYM!! Så bra jobbat så det är inte klokt. Du ska helt klart ge dig själv en klapp på axeln och njuta av den uppmärksamhet du får. Du är värd den. Skit i de avundsjuka personerna som inte kan glädjas åt andras framgång du har ju så många andra som är sjukt glada att ha dig som vän som är så underbar och duktig!

Kram!