söndag 22 maj 2011

Fascinerande!



Jag fascineras ofta av faktumet att många människor fascineras så oerhört av såna som är ute och rör mycket på sig. Har vi blivit ett sådant stillasittande folk?

Vila är bra och välbehövligt inget snack om saken! Men vi människor är gjorda för att röra på oss! För mig är det så att jag inte riktigt kan uppskatta det ena - utan det andra!

Å tack vare Jennies kommentar, hänvisar jag till ett gammalt blogginlägg där jag funderar lite kring allt det fantastiska som fysisk träning ger! Läs det HÄR!

2 kommentarer:

Jennie sa...

Hahahah snygg soffpotatisbild! :D

Ja jag håller med om att vi är gjorda för att röra på oss, alla mår ju bättre av det. Men människan är även en lat varelse av naturen och vi har blivit alldeles för smarta för vårat eget bästa och uppfinner alldeles för många hjälpmedel så vi ska slipa röra på oss. :)

Susanne Löfgren sa...

Haha visst är den underbar!!! :D Ja det är väl så och så har vi lätt att falla för "quick-fixes"! Men att röra på kroppen är rätt så jäkla oslagbart! :D