torsdag 26 maj 2011

Ibland


Ibland känns det som att priset jag kommer att få betala för att vara mig själv är att stå ensam kvar i världen. Jag vet med mitt förnuft att det inte är så.

Det är mer grejen att jag kan inte vara älskad av alla. Men de som älskar mig på riktigt - för den jag är och trots den jag är - kommer att stanna kvar. Det är det som räknas.

Ändå kan jag inte hjälpa att det skär i hjärtat över de som väljer bort mig.

Jag har en sån dag idag bara. Jag vill ingenting idag. Ska vara själv med mina tårar och plåstra om mina själsliga sår med att läsa Eckhart Tolle. Om det där sårade egot ni vet.

Jag är inte perfekt, jag är bara en liten människa.

Ikväll får jag besök av en älskad vän och hennes fina små hundar. Det blir balsam för min själ! <3

4 kommentarer:

Only me sa...

Åhhh vad jag känner igen den känslan... Man kan inte älskas av alla, men ändå är det tungt när man vet att någon inte gillar en.

Jag gillar dig i varje fall!! Du är en sån glad och fin tjej.

Kram <3 <3

Susanne Löfgren sa...

Tack fina fina du! De orden värmer i hjärtat mitt! :) Å tack detsamma! Jag gillar dig! :-) KRAM!!! <3 <3 <3

Mats Otto sa...

Du är en poet sussan! Skriver sjukt vettiga saker! Gillade stenhårt den där historien om fiskarn.

Susanne Löfgren sa...

Tackar ödmjukast Mats Otto! :)