tisdag 5 april 2011

Allt sitter i huvudet!


Idag på jobbet kikade en fd kollega in på mitt nya jobb. En mycket fin kille. Han frågade mig om lite kostråd då han tyckte att han lagt på sig lite (inget jag kunde notera.. men allt sitter i det egna huvudet). Å jag ville verkligen inte säga nåt bla bla bla om att ät si och så.

Jag gillar inte att tänka eller göra så. Det finns ingen given plan, inget färdigt koncept som passar alla. Vi människor är så unika att det går inte att stöpa oss alla i samma form och det ska inte göra det heller.

Och främst: Jag vill att livet skall vara glädje! Njutning! Jag tror det är så mycket bättre att hitta rörelseglädje! Därifrån gör det sig mycket av sig självt tror jag! Jag gillar ett sunt tänk och det tänket börjar i glädje!

Jag säger inte att det är fel med kostplaner eller råd. Bara att JAG inte vill förmedla det.

Jag har under vissa perioder av mitt liv varit i "toppform", och tror ni jag var så himla nöjd och glad då för det? Nej.

Men vänta nu, vad betyder toppform egentligen?

Det är ett väldans fokus på att hålla den här fysiska toppformen.

Men själen då? Ska vi inte hålla våra själar i toppform? Har vi glömt den?

ALLT sitter i huvudet.

Jag tror att det börjar i att älska sig själv.

Jag tror helt, fullt och sant på att om man älskar sig själv - är man snäll mot sin kropp och själ och ger den bra näring, vila och återhämtning och härlig träning och rörelseglädje - så gör det sig av sig självt! Kanske går det lite knackigt i början, men det går!

Jag vill tro att det går att tänka och göra så! :-)

Inga kommentarer: