fredag 22 april 2011

Tid för mig själv!


Hela dagen har jag spenderat i mitt eget sällskap och gud så skönt det är! Jag har stort behov av egen tid nu, jag mår så gott i mitt eget sällskap och jag behöver tid för stillhet och ro. Tid för att bara vara, göra precis som jag vill varenda liten sekund. Tid till att låta allt sjunka in. Tid för att vårda kropp och själ. Tid för att vara i mina egna energier utan att ta in andras.

Ibland känner jag mig lite som en eremit. Som att jag är konstig på nåt sätt för att jag är såhär i perioder. Jag undrar varför? Det är ju fullkomligt naturligt. Allt har sin tid. Precis lika viktig som den sociala biten är, är den delen för egen tid. Lite av allt. Balans.

Jag passar på att njuta allt jag bara kan nu. När jag har denna fantastiska möjlighet att bara ta hand om mig själv och inte behöva ta ansvar för någon annan. Kanske kommer en annan tid i mitt liv, då jag inte har denna möjlighet på samma sätt. Därför tar jag chansen nu medan jag verkligen kan! :-)

Själv - är inte detsamma som ensam! :)

1 kommentar:

Helena sa...

Åh, där är vi exakt likadana...egentid är guld värt. Tid för att ladda, tänka, reflektera, bara vara...underbart!