söndag 10 april 2011

Underbara promenader!


Kom nyss hem från en härlig promenad med mina små älsklingsfarbröder Mozart och Jonatan! :-)

Mina promenader och joggingrundor, de är verkligen guldkorn i mitt liv! Speciellt om jag har med mig mina små kompanjoner! =)

Jag fick så många leenden av människor jag mötte! Det gör mig så varm i hjärtat! Utanför hemmakväll när jag skulle lämna in gårdagens hyrfilm, på väg mot frösön, var en liten fin dam snäll och höll mina hundar åt mig medan jag gick in med filmen och hennes sällskap höll upp dörren för mig när jag gick in! :-) Vänliga hjälpsamma människor gör mig så glad och varm i hjärtat!

En man som var ute och sprang med sina hundar stannade till på frösöbron, log och sa hej till mig! Åh det är så underbart med spontanitet, att människor kan le och heja fastän vi inte känner varandra! Det gör mig så otroligt glad!

Jag strålade som en sol under hela promenaden, fylld av glädje och livslust! Glädje över massor av härliga möten! Glädje över ett underbart sms från en vän! Glädje över små små hundar vid min sida som pinnade på med sina små ben! Glädje över ett par som höll varandras händer! Glädje över en pappa som lekte med sin son!

Åh så mycket härligt jag får uppleva under mina rundor! Det är LIV!

Lev! Skratta! Älska!

1 kommentar:

Erika sa...

Åååh en sån farbror träffade jag på busshållsplatsen imorse. Han började spontant och prata och pratade mmycket och länge, och när han klev på bussen och skulle sitta vid annat sällskap tittade han på mig och sa "du var mig en trevlig tjej du, så lättsam och glad".

<3