fredag 29 april 2011

Härliga förändring! Vackra ljusning!


Det slog mig med kraft imorse när jag vaknade - en sådan underbar förändring som faktiskt har skett i mitt liv!

Så många år av mitt liv som är som stora svarta hål i mitt minne. Så många år jag mått så dåligt såväl psykiskt som fysiskt. Jag var mer sjuk än frisk. Själen var så ihopkrympt och allt gjorde så förbannat ont så jag orkade inte känna. Allt hänger ihop, det går inte att försöka separera kroppen och själen ifrån varandra, allt är ett.

Inte konstigt att min stackars kropp konstant ropade på hjälp. Men jag orkade inte där och då, jag kunde inte. Jag gjorde så gott jag kunde efter de förutsättningar jag hade där och då!

Jag är så innerligt glad och tacksam över att jag är frisk nu! Över att de där svarta dagarna är borta! Klart jag känner mig ledsen och sorgsen ibland. Men jag trampar inte omkring i den där tunga svarta tjäran som drog ner mig i varje steg och höll mig kvar där nere på botten och jag orkade inte bryta mig fri.

Livet idag är så vackert, ljust och fint! Så fyllt av glädje och kärlek!

Idag omfamnar jag mig själv med den sanna kärleken i mitt hjärta! Jag har slutat slå på mig själv. Å allt det där vilda vackra som är jag - har brutit sig loss ur mitt inre och skiner och strålar med full kraft!

Jag är så otroligt lycklig och tacksam!

Jag är så glad över att finnas, vara, LEVA!

Varje morgon vaknar jag med en sann och äkta kärlek till livet!

Välkommen nya fina dag! TACK för att jag andas, lever och finns! TACK för att jag är frisk och stark! TACK för att jag är jag! :-) <3

1 kommentar:

Eva Maria sa...

Hej! Vad härligt att läsa att du funnit ljuset och kraften i dig själv (men det ser man ändå på dina fina, kärleksfulla kommentarer på FB)Utan det svåra tunga är det svårt att nå det riktigt ljusa, som om vi behöver kontrasten för att kunna SE. Du sprider ljus med ditt skrivande. Tack för det och fortsatt ljus och kärlek på din livsstig. Eva