lördag 16 april 2011

Hudvårdstips!



Jag använder alltid olivolja eller kokosfett som hudlotion numera! Huden blir så mjuk och fin, inga konstigheter som cancerframkallande parabener eller annat skräp i det. Helt naturligt som kan användas både inuti och utanpå kroppen! :-)

Till ansiktet använder jag dagtid dagcreme från Lugnets naturprodukter och på kvällen innan jag lägger mig smörjer jag mig med olivolja eller kokosfett. Det blir faktiskt inte flottigt och äckligt som man lätt kan tro! Jag har ingen större koll på hur det fungerar, men min fina vän V säger att olivolja är balanserande, så du kan använda den såväl om du har torr som fet hy!

4 kommentarer:

Carin sa...

Älskar olivolja, använder det både som sminkborttagning för ögonen och som insmörjning på kroppen =D

Only me sa...

Men... Häller du bara ut lite olja i handen och smörjer in?! Låter ju himla bra för huden i alla fall :)
Så man blir inte blank och oljig så?!

Susanne Löfgren sa...

Carin - sweet! Ska ozå testa det som sminkborttagning! :D

Cecilia - Ja precis! Nä du blir inte oljig, om du inte vräker på vill säga, du får testa dig fram! =) Det går in i huden rätt snabbt! Egentligen ska vi aldrig ha saker på huden som inte går att äta.. huden är kroppens största organ och allt skräp vi smörjer på oss går in i kroppen...

Evelinas Ekologiska sa...

Härligt!
Kokosoljan går jättebra att använda som makeup-borttagning också.
Olivoljan är antiseptisk, så den funkar till alla hudtyper och hudproblem :)
/Evelina