torsdag 21 april 2011

En dag för vila!


Jag är så otroligt trött i kroppen idag! Tog en rejäl sovmorgon och kroppen vill bara vila idag säger den. Jag lyssnar till den - kloka starka fina kroppen!

Jag har blivit riktigt bra på det - att lyssna till vad min kropp har att säga mig! Tidigare körde jag på oavsett hur det kändes, såg det som en styrka att köra på för fullt på alla cylindrar oavsett om kroppen skrek efter vila! Jag åt saker som kroppen inte mådde bra av, jag gav aldrig kroppen någon vila. Resultat av det? Ständiga förkylningar, ständigt krånglig mage.

Jag hör själv nu hur otroligt dumt det låter. Men vi människor gör alltid så gott vi kan utefter de förutsättningar vi har just där och då. Allt har sin tid. Det kan ta tid att växa och mogna och det behöver få göra det, det går inte att tvinga fram något innan det är dags. :)

Stackars fina lilla kroppen! Den skrek högre och högre och jag lyssnade aldrig på den!

Jag börjar som sagt bli riktigt bra på det nu - att lyssna på min kloka kropp! När den säger att den behöver vila, så vilar jag! Jag lyssnar på vilken näring kroppen vill ha och vad den mår bra av!

Resultat av det? En kropp som nästan aldrig är sjuk numera! En kropp som är frisk och stark! Jag får verkligen ett kvitto på hur bra allt blir när jag väljer att lyssna!

När jag vilar när kroppen vill det, så har jag verkligen extra energi, kraft, styrka, när jag kör igång med rörelse, belastning, träning sedan!

Så otroligt klok den är min härliga starka vackra kropp som bär omkring på mig!

Kroppen och anden går inte att skära av från varandra. De är ett, en enhet - de hör ihop!

TACK för att jag är frisk och välmående!

TACK för allt det fina jag får uppleva varje dag!

TACK för livet!

Kärlek! <3 :-)

1 kommentar:

Håkan sa...

*Tummen upp* Bra skrivet.

Glad Påsk!