söndag 10 april 2011

Kärlek!


Det finns två krafter som verkar i världen. Den ena är kärlek, den andra är rädsla!

Läste på Neale Donald Walsch´s facebook-sida idag:

"Every human thought, word, or deed is based on fear or love. Fear is the energy which contracts, closes down, draws in, hides, hoards, harms. Love is the energy which expands, opens up, sends out, reveals, shares, heals. You have free choice about which of these to select."

De orden är så sanna! Det står så mycket sant och vackert på hans sida varje dag! Tittar ofta in där och påminns och inspireras!

För ett par dagar sedan var jag ute och gick i vår vackra natur. Jag kände mig så totalt uppfylld av kärlek! Kände kärlek till varje litet gruskorn på vägen, varje snöflinga i mitt ansikte, varje träd jag passerade!

Jag känner ofta så och det genomsyrar mig av sådan lycka och värme att jag kan börja gråta för att det är så vackert! :-)

Jag kan välja rädsla eller jag kan välja kärlek!

Allt oftare, allt mera - väljer jag kärlek!

Det är så underbart och fint!

Ju mer jag väljer det - desto lättare är det. Det börjar göra sig av sig självt! :)

Underbara fina liv! <3

TACK!

Inga kommentarer: