torsdag 8 oktober 2009

Älgjakt minus jakt!

Det där med älgjakt vore nåt för mig! Ja om jag slapp skjuta nån älg då såklart! Att bege sig ut i skogen, lugnet och tystnaden tidigt på morgonen, kanske kura ihop sig med en kopp varm choklad eller té och nån god macka, det hade passat mig fin-fint! =) Men nån älg vill jag då inte döda! Tänker att jag ska införa med skogs-tid i mitt liv, men har ärligt talat inte gjort mycket åt det än! Lite längtar jag vinter ändå, så man kan åka skidor och grilla sig en liten korv ute i skogen. Eller nåt! =)

5 kommentarer:

Jennie sa...

Visst ser det helt underbart ut när man ser foton från folk som suttit på sina älgpass. En tidig morgon, lite frost/dagg som glimmar och några solstrålar som letar sig fram. Kaffe i en termos. LIVET! :)

Jag vill inte heller skjuta nåt djur, men jag äter dem gärna haha. :)

Susanne Löfgren sa...

Ja det ser så himla fridfullt ut! Är iaf glad att jag kan uppskatta lugn och ro och stilla tystnad nu! Jag har varit en oerhört rastlös själ förut. Jagat på som att jag har bråttom till graven! :P

Jag äter dem oxå gärna! Älgkött är fin-fin för man vet att de haft ett bra liv, sluppit stress, hormonbehandlingar och långa transporter! :)

cabten sa...

Tänkte bara lämna några små ord efter mig, då jag snubblat in på din sida via vännen J här ovanför blogg =).
Känner igen så mycket av dina tankar. Att man ska älska sig själv innan nån annan älskar en. Kämpar hårt med att banka in i knoppen sin att man kan och man duger som man är.
Kämpar med att tysta tunga stunder i ensamhet göra nåt som man själv tycker är skoj. Att ensamhet är skönt ibland, men tystnaden kan vara otroligt jobbig ibland.

Känner igen hur man "älskar" sina kunder..haha....hur vissa sätter sina spår. Saknar hon på 90 år som man alltid fick en Raider av, då hon en gång i veckan åkte in på Kärnan för att äta lunch.

Ha en trevlig helg och vem vet...kanske hejjar nån natt.
=)

Susanne Löfgren sa...

Hej du "cabten" Har ingen aning om vem du e, men trevligt att du kikade in! Ja det där med att älska sig själv är svårt, men jag är där nu och det känns helt underbart! Jag har alltid varit både ensamvarg och social, så jag har inget problem att vara i mitt eget sällskap, men tystnaden har jag inte alltid gillat.

Nu behöver jag tystnaden för att stilla tankarna och få ro! Det är så skönt att ha kommit dit! =) Ibland kan man väl trilla tillbaka en stund i gamla hjulspår, men utveckling är två steg framåt och ett tillbaka! =)

Ha en fin helg!

cabten sa...

Hej igen.
Kul att du svara. Nä, du vet inte vem jag är, jag har bara sett dina kommentarer på FB och nu slank jag in på din blogg här. Hoppas det är okej =).. J vet vem jag e.

Skönt att du funnit tystnaden och kan njuta av den. Man behöver den ibland. Kan känna sån ro då man på långa körningar på vägen hem kan sitta och fundera runt i sina egna tankar. Men samtidigt kan en körning med en intressant person göra den längsta körningen så kort.

Kan ju även säga att tystnaden kan vara en njutning på älgpass...*L*...hur naturen kan spela skådespel man aldrig upplevt. Tror inte många upplevt total tystnad. Men en morron i höstas fick jag göra det. Absolut knäpptyst. Man undrar ju om man har fel på öronen =)

Ha en skön helg.

/H