lördag 17 oktober 2009

Vafan är det vi håller på med??

Vafan håller vi på med? Vafan håller jag på med?? Vavava? Inget ont som inte har nåt gott med sig sägs det ju och det är sant! Jag är innerligt glad att jag äntligen börjar vakna upp ur dessa sjuka, trötta feberyra dagar fyllda av sömn och värk i kropp och knopp - det är jag.

Men nu sådär i mellanläget, innan jag blivit frisk, men ändå inte bara sover, kan jag se på världen med mer klara ögon på nåt sätt.. Jag ser en sån otrolig frid i mina ögon när jag ser mig i spegeln och kan faktiskt känna mig vacker trots det faktum att jag är likblek, trött, rödögd och varken orkat duscha eller äta de senaste dygnen. Det finns inget jagat i blicken, bara fridfullhet.

Jag känner mig fullkomligt nöjd med min tillvaro, jag har det ju helt fantastiskt! En underbar familj, fantastiska vänner och mina älskade hundar som ger mig så mycket värme och kärlek!

Idag vaknade jag upp - igen! I vissa perioder av livet är jag så jävla blind! Jag stirrar mig blind på yta, tror att jag vill ha nåt som jag egentligen inte vill ha! Det är skönt att komma på sig själv då och då!

Idag känner jag mig spyfärdig på all yta, spyless på allt överflöd, kvävd! Vafan är det vi håller på med? Ibland bara irrar jag omkring, famlar, lägger min energi på fullständigt onödiga saker och glömmer vad som räknas!

VAD SOM VERKLIGEN - VERKLIGEN RÄKNAS!

Tänker återigen tanken - om jag hade en månad kvar av mitt liv att leva, VAD skulle jag lägga min energi på då? Sannerligen INTE på en massa skitsaker som jag göder med energi idag! Jag skulle lägga min energi på att ta hand om mig själv, träffa mina vänner och min familj, säga till dem alla hur jävla mycket jag älskar dem! Något jag förvisso blivit bättre på! Jag skriver det till dem och jag säger det till dem och tro mig, det är inte så jävla farligt! Jag skulle dansa! skratta" älska! L E V A!

Jag skulle inte lägga en massa pengar på en massa jävla tomma kalla prylar som knappast ger mig så mycket i det långa loppet. Klart vi får unna oss materiella saker, men vi är så jävla duktiga på att handla, handla, handla och glömma allt det andra!

Det finns så många saker som vi lägger så mycket tid, energi och pengar på! För att livshjulet ska snurra på bra, gäller det att alla ekrarna i hjulet är lika långa! Prylar kan vara kul, visst. Träning är bra för att kroppen ska må bra, det säger jag inget om. Men hur ofta ger vi själen näring? Den som är allt det vi är, den kan vi gladeligen strunta i och skena vidare i livet. Hur ofta ger vi oss tid till eftertanke? Vågar vi vara de vi är? Säga vad vi tycker? Våga visa känslor?

Vad är det som är så förbannat farligt? Ingenting! Rädsla är ett mentalt tankemonster som vi själva skapat!

Vafan är det jag håller på med?? Det är ett steg framåt och två tillbaka, men varje gång jag kommer på mig själv, tror jag att jag är på rätt väg. Att jag är något på spåren. Något som är väldigt bra!

2 kommentarer:

F.Nilsson sa...

Härligt med insiktsfulla människor imellanåt. =)

Veronica sa...

Amen to that! :]