söndag 18 oktober 2009

Dejta verkar vara en klurig företeelse...


Ja jag är sjuk. Ja jag är lite lätt uttråkad. Ja, jag passar på att dega i soffan och glo TV allt jag bara kan! Nyss var det dr Phil på nån kanal och jag kikade en stund. Där dök den där dejting-kvinnan upp igen. Nåt slags dejting-guru vid namn Patti Stanger. Jag har sett den där människan tidigare nån gång, då i Tyra-show (jag ser bara på allmänbildande TV av bästa sorten)! Det var hennes kunskaper jag nämnde tidigare i fjask-inlägget. Det där om att tjejer inte får ha kort hår, för man måste kunna slänga med håret på dejten....

Nu var hon igång igen. "Män gillar kvinnor som sitter stilla och ler", så att prata under dejten var tydligen inget alternativ? Där trillade poletten ner angående Rogers tysta speed-dejter i bonde söker fru! De där kvinnorna måste ju ha kollat dejting-gurun innan! ;)

Andra viktiga saker är enligt "gurun" utseendet, den viktigaste faktorn av alla! Och sen ska man föra sig rätt, prata om rätt saker (de få gånger man öppnar käften), gärna posera i snygga positioner som framhäver ens kurvor...! Ja jag vet inte jag, jag är en stark förespråkare av att vara sig själv! Det rockar fett tycker jag! :)

Ja man får ju såklart ta allt sånt här med en rejäl nypa salt! Lite lätt roande är det ändå! All heder till dem som orkar hålla på sådär, jag gör det inte!

Och undrar du varför du inte får till det med dina dejter? Då är det bara att gå ner i vikt, spara ut håret så du kan slänga sådär snyggt med det, hitta en bra man att gå på dejt med, posera från din bästa sida och sen sätter du dig ner, kniper käft, ler stilla - och invänta mirakel!!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Aha, det är därför jag aldrig får nga dejter! För jag kan aldrig knipa igen munnen min! Jag, till skillnad mot amerikanska tjejer verkar det som, tycker om att prata och trevliga dialoger :)

Känner du ngn karl som tycker det verkar trevligt kan du ju hojta till ;)

/Camilla

mamma sa...

Ang det där med att sitta tyst, så är det inget för oss smarta personer, men man brukar ju om de övriga säga: bättre att hålla käften och låta folk tro att man är lite dum än att öppna den och undanröja alla tvivel.

Veronica sa...

man ligger rätt dåligt till på den amerikanska dejtingmarknaden med andra ord då :P om killen jag dejtar inte kan hantera en tjej med kort hår som babblar på utan hämningar, då var han mest troligt inget för mig ändå! men kul för dejtingguru-tjejen som verkar tjäna en rejäl hacka på sin stenålders-filosofi :D

Susanne Löfgren sa...

Kaka söker maka heter det ju och är man sig själv drar man nog till sig de som är bra för en! Jag vill då ha en rejäl karl som vill ha en kvinna som jag! Nån karl som vill ha nån slags beskedlig barbiedocka, är inget för mig!

De där ytliga typerna som vill spela spelet å ha sig, de kan ju få ha varandra, så blir alla nöjda å glada! =)

Stenålder var ordet, vi lever väl på 2000-talet nu - eller?? ;)

Susanne Löfgren sa...

Camilla vem? Camilla S? =)

Jag föredrar snacksaliga typer, är övertygad om att det finns grabbar som gör det oxå! =)

Kim sa...

Hahahahha! Inte konstigt jag är singel!

Anonym sa...

Camilla Stone såklart ;)