tisdag 27 oktober 2009

En härlig dag!! :D




Idag är en fantastisk dag! Ok den började inte så bra, jag var dödstrött dagens första timmar. Började med att spilla ut en halv flaska blutsaft i köket. Korken satt inte på ordentligt, så när jag skakade den flög korken av och det sprutade blutsaft överallt. Golvet är ganska kletigt nu trots idoga bort-torknings-försök, så det blir till att skura!

Men sen bestämde jag mig för att ta med älskade hundarna ut i skogen! På väg ut såg jag att det stod ett paket utanför dörren! Mina joggingskor har kommit med posten!! De satt som en smäck! Nöjd Susanne!

Spikbodarna blev det för mig och hundarna. Åh vad härligt det är när de får springa fritt och röja som de vill! Jag blir alldeles lycklig i själen av att se deras glädje! T o m Jonatan, som inte är så förtjust i längre promenader annars, springer som bara den med småbenen!

På hemväg var jag in på coop en sväng då jag skulle köpa grytlappar till min kusin i inflyttningspresent. Ska dit en sväng ikväll och grytlappar var vad han önskat sig. Hittade ett par fina vit- och grönrutiga gardiner som jag blev kär i, så jag impulsköpte dem! Är helnöjd!

Mötte förresten så härliga trevliga människor i skogen! Pensionärer hela bunten! Tror jag ska börja hänga med lite mer pensionärer! Tycker ofta att de är så härliga! De är som de är, de är inte rädda för att ta kontakt, heja och prata en stund! De ser oftast så fridfulla och lyckliga ut! Det jag hela tiden känt, att livet blir bättre för varje år, det fick jag ännu mer bekräftat nu! :-)

2 kommentarer:

Jennie sa...

Ja visst är gamla människor härliga! :) Jag älskar när en del av mia kunder börjar berätta om hur det var förr osv. :) De flesta är ju så i alla fall.. sen finns det ju de som går genom ålderdomen i endast bitterhet också... :P

Susanne Löfgren sa...

Underbara! Jag siktar på att bli en glad och icke-bitter pensionär! :-)